TETOVÁNÍ: příčiny, otisk do duše, duchovní a karmické důsledky, možná souvislost s černou magií, zdravotní dopady, okultní aspekty, duchovní věda o nočním působení tetování...
Otázal se mne čtenář, jak vidím tetování:
Dobrý deň pán Funk,
vypočul som si vašu prednášku o elementáloch na youtube. Okrajovo ste tam spomenuli aj tetovanie. Ja sa už dlhšie zamýšľam nad tým, čo je príčinou dnešnej mody tetovania. Tetovanie bolo typické pre niektoré tichomorské národy a do modernej technickej civilizácie mi akosi nepasuje. Súvisí podľa vás moda tetovania s určitými posunmi vo vedomí súčasného človeka (návrat k archaickým formám vedomia)? R. Steiner hovoril o tom, že tetovanie pôvodne vzniklo, aby bolo možné pôsobiť na človeka aj v noci. Môže však tetovanie aj dnes nejako vplývať na osobnosť človeka? Ako pôdľa vás pôsobí na svojho nositeľa?
Odpověď:
Dobrý den.
Děkuji za dotaz, přiměl jste mne k vytvoření - vědecky řečeno - nástinu sociologicko-psychologického zpracování této oblasti i z hledisek, která tady dosud chybí, včetně rodinného a společenského podhoubí a okultních resp. duchovních aspektů.
Odedávna se tetovali bojující divoši, později i zločinci, vězni, gangsteři, mafiáni - dnes zalila tetovací vlna celý svět.
Příčin tetování může být víc, pokusme se dospět k těm hlavním.
- Dnes chybí mnoha lidem skutečná niterná komunikace se světem, často k ní nemají dost inteligence, dost šíře duše, schopnosti kultivovaného uspokojení, tedy se tetováním jako náhražkou činí jaksi "srozumitelnými", sdělnými, transparentními pro okolí, "svobodní" tím že se vyčlenili z řádu, i tím že provokují (provokace jako taková může být i v pořádku, ale ne v této věci a ne u těchto lidí). Vyjevují ale jen to nízké, většinou zrůdné, domnívám se, že to jsou inspirace neptunských abnormálních bytostí, tedy i noční působení. Najdou se i motivy a signa z černé magie a satanismu.
- Souvisí to i se ztrátou smyslu pro estetiku a s bulvarizací esoteriky v současné době. Je to podobné, jako dekadence výtvarného umění od 20. století, kde převažuje ošklivost, primitivní neestetická provokace, chorobnost, beznaděj. Tak jako v současně převažující hudbě (rap aj.) i výtvarném umění, je to rezignace na snahu o cosi vyššího, náročnějšího. V tomto smyslu je to primitivismus, který mohl mít opodstatnění kdysi u nevyspělých národů a kmenů, ale v současnosti je to abnormalita, zrůdnost.
- Člověk v pubertě touží něčím zaujmout své rodiče. Ti často nevěnují pražádnou pozornost jeho nezkušené a zranitelné duši, tedy se touha po zaujmutí okolí transformuje do nějaké náhražkovité dostupné formy, třeba i tetování. Nalézáme tu tedy i sociální aspekt. Naopak fetováním se problémy "řeší" uzavřením se do sebe, do svých prožitků, únikem ze sociálních interakcí. V tomto smyslu je fetování naopak asociální. Tetování (sociální) a fetování (asociální) je z tohoto hlediska opačný způsob náhražky rodičovského porozumění a přátelské výchovy k touze po přijatelných hodnotách.
- Dále - uniformita skupin, neschopnost hlubší individualizace, tedy její náhražka "výtvarným" odlišením.
- Tetování je i jedním z důsledků toho, že se v současné době snižuje věková hranice, kdy o sobě mladý člověk samostatně rozhoduje a kdy disponuje finančními, technickým i jinými prostředky. Někdy je toto rozhodování ku prospěchu věci, jindy může mít destrukční účinky, pokud není mladý člověk ještě eticky, esteticky zralý a odpovědný - k okolí i k sobě. Jinak řečeno - u někoho může být tetování obyčejná nerozvážná klukovina, i když by už po pubertě měl mít dostatek rozumu na zhodnocení faktu, že si poškozuje pleť a vzhled už natrvalo.
- Dnešnímu lidstvu chybí rituál. Je příliš racionální, cíleně egoistické, pragmatické. K tomu jsou vedeni i mladí. Snad je zasutá potřeba rituálnosti i vzdáleným motivem uspokojeným alespoň tetováním.
- Je dnes tendence brát vše v životě do svých rukou, stávat se manažery svých životů, zasahovat i tam, kde naši předkové ponechávali v úctě průchod přirozenému dění. Je to postoj, který nasávají děti od útlého věku. Jeho určitou podobou, snadnou k realizaci, je i tetování. Dokazují nadvládu nad svým organismem.
- Převažuje dnes životní paradigma zábavnosti na úkor orientovanosti. Svět se nám stává prostředkem k ukojení vlastního požitku - jakéhokoliv. Považujeme se mnozí za rekreanty světa s hlavím cílem - nějak se zabavit.
Většinou působí v potetovaném jedinci několik těchto důvodů společně, jen s různou mírou zastoupení.
Duchovní souvislosti a karmické důsledky: Tetování je neúcta k tělu jako daru Božímu, souvisí to i se soudobou ztrátou úcty jako takové k čemukoliv. Následky takového ničení těla budou jednou těžké, takoví budou muset projít výchovným utrpením, kde bude tělo ošklivě ničeno, poškozováno proti jejich vůli, snad bolavě, tedy asi nějaká nechtěná poškození či choroby kůže, ale jistě i další sociální následky. Možná i nějaká forma osamocení, aby se člověk učil oslovovat okolí inteligentněji, vřeleji.
Jistě to souvisí i s tím, že po smrti stále míň lidí prochází poctivě kámalokou, většinou se spěchá zase sem bez dostatečného rozpoznání nízkostí minulé inkarnace a předsevzetí je napravit, tedy sem mnoho duší sestupuje jako duševní nedochůdčata.
V dalším smyslu je tu jistě i souvislost s počínajícím dělením lidstva.
Duchovní věda o nočním působení tetování. O tetování - ač jiném než vidíme v současnosti - se zmiňoval i Rudolf Steiner. Nejdůležitější je z toho vysvětlení, že v bdělém stavu nemělo tetování nikdy až tak velký význam, ale původně že se vědělo, že co si člověk vyryl do kůže, to že se významně otiskovalo do jeho spící duše a pak se to v jeho spící duši stávalo myšlenkou, kterou ráno, jakmile přišel k vědomí, zase zapomněl. Vysvětluje, že tetování vzniklo původně ze záměru působit v člověku až do jeho spánku.
Už z pohledu na tyto výtvory na kůži současníků si můžeme dovodit, co nakonec se spící duší dělají. To je mezi lidmi vytetovaných hadů, pavouků, chobotnic, medůz, lebek... případně jakýchsi snad magických, ale zrůdných, neestetických symbolů, zejména leviatanů (marsický démon podobný kozlovi, symbolizující černou magii... ). I když jim nositel většinou nerozumí, i tak se tím napojuje na morfické pole resp. elementály tohoto působení. To je - dá se říct - jiná obdoba nevědomého nočního působení.
A zdravotní dopady? Tetování blokuje možnosti ošetření minimálně v následujících případech: Ke včasnému a přesnému určení diagnosy často výrazně napomáhá magnetická resonance. Ta velmi přesně a šetrně (na rozdíl od CT či RTG) zobrazí vnitřní tělesné orgány. Rozsáhlejší tetování i piercing na vyšetřované části těla jsou však vážnou kontraindikací proti jejímu použití.
Pacientům, „zkrášleným“ tetováním, jsou zapovězeny i lékařské či rehabilitační postupy založené na využití laseru. Pro přiblížení: Laser Hilt je přelomovou terapeutickou metodou, kdy intenzivní HILT impulsy pronikají do nejhlubších vrstev tkání, svalů, kostí. Nepoškozují při tom povrchové tkáně. Napomáhají vstřebávání otoků či vyvolávají ozdravné protizánětlivé procesy. Jsou ideální na artrózu i ostatní bolestivá zánětlivá onemocnění, která postihují kolena, ramena, kyčle, kotníky, páteř, lokty a ruce. Využívají se tedy při zotavování ze zranění či zánětu šlach, vykloubení, burzitidě… Ovšem – má to háček. Tato účinná pomoc má uplatnění téměř u každého, pokud ovšem není v místě nutném k použití laseru právě tetování. To totiž obsahuje částečky kovu, kvůli kterým by se mohla kůže popálit.
Jediné sympatické tetování bylo v dnes již klasické filmové komedii Tetovaný: Vysloužilý legionář Jean Gabin má záda potetována od samotného slavného Modiglianiho a Louis de Funes coby obchodník s uměním a milovník tohoto umělce dohání Gabina k šílenství, když za ním běhá s návrhem, aby si na klinice nechal vyměnit kůži na zádech a svého Modiglianiho mu prodal. To bylo tedy tetování umělecké, i když jen ve starém filmu.
Pro bližší zájemce uvedu ještě anotaci ke knize Příroda a člověk z hlediska duchovní vědy od R. Steinera, vydané nakl. Fabula, kde se pojednává i o tetování: Kniha obsahuje poznatky zejména z oboru medicíny a léčení. Ukazuje, v čem spočívá škodlivost alkoholu a různých drog, jaký význam mají jednotlivé výměšky člověka, např. moč, jaké důsledky má překrmování člověka bílkovinami, proč škodí nadměrný konzum brambor, kdy člověku prospívá pití kávy, jak působí nerostné, rostlinné a zvířecí jedy. Vysvětluje dvojí úkol ošacení člověka, vznik tetování, krajinomalby a řadu zajímavých věcí ze života přírody, zvířat, ptáků a ryb z jiných hledisek, než na které jsme zvyklí, a obohacuje tak náš pohled na svět a na nás samotné.
Hodnocení:
nejlepší 1 2 3 4 5 odpad
Komentování tohoto článku je vypnuto.