Skutečný materialista, který odmítá realitu neviditelného světa, je přijatelnější než samozvaný spiritualista, který se pustí do světa, o kterém ví jen málo, s úmyslem ho využít ve svůj prospěch, nebo jednoduše z rozmařilosti, aby sám byl centrem pozornosti.
Z moudrosti O. M. Ivanova, jinak též Omraam Mikhaël Aïvanhov, přeložil pro tyto stránky Martin Dohnal. Česky dosud nevyšlo.
Pouze víra založená na skutečných vědomostech zůstává neotřesitelná a umožňuje nám pokračovat ve vývoji. |
Dokud nejsou základy víry věřícího člověka pevné, vždy existuje nebezpečí, že věřící jednoho dne všechno odmítne nebo se ztratí ve zkreslené formě víry. |
To je čím dál větším nebezpečím pro všechny, kteří mají tendenci zaměňovat víru s okultismem a kteří se svévolně potýkají s neviditelným světem, ve snaze kontaktovat a využít sobecky síly, které jej oživují, proudy, které jím procházejí a bytosti, které v něm přebývají. |
Proto varuji ty, kteří tvrdí, že pomáhají druhým prostřednictvím jasnovidectví a věštění, nebo léčí fyzické a psychické nemoci magnetismem, položením rukou atd. |
Jen velmi málo lidí má spolehlivý přístup do neviditelného světa, |
aby viděli minulost, přítomnost a budoucnost nebo navázali kontakt s psychickými a duchovními silami a entitami za tím účelem, aby s nimi mohli pracovat. |
Proč? Protože vlastnosti, které člověk potřebuje pro tuto práci, je těžší získat než ty, které jsou potřebné pro práci ve fyzické rovině. |
|
Nestačí mít nějaké psychické dary - s trochou praxe je může získat mnoho lidí. |
Musíte také disponovat vysokým stupněm sebeovládání, abyste zajistili, že vždy, kdy to bude možné, budete respektovat pravidla čistoty a nesobeckosti, která sama o sobě poskytuje přístup ke světelným silám a entitám vesmíru. |
Jaký bude výsledek, pokud jste nikdy nechtěli - nebo nikdy nedokázali - praktikovat disciplínu, která vyžaduje neustálé úsilí? Namísto osvícení a uzdravení lidí je oklamete a zanecháte ještě slabšími než dříve. |
Ach ano! Neviditelný svět je dobře střežen a ti, kteří se snaží si do něj vynutit vstup, se dostanou pouze do jeho nejnižších oblastí. |
A pak by se měli mít na pozoru! Nejenže budou trpět, ale budou také zodpovědní za škody způsobené na životech druhých. |
|
Vaše víra musí být založena na vědomostech a tyto vědomosti zahrnují též znalost zákonů světa. |
Skutečný materialista, který odmítá realitu neviditelného světa, je přijatelnější než samozvaný spiritualista, který se pustí do světa, o kterém ví jen málo, s úmyslem ho využít ve svůj prospěch, nebo jednoduše z rozmařilosti, aby sám byl centrem pozornosti. |
Přitom porušuje zákony duchovního světa a dříve či později bude muset za své přestupky zaplatit. |
.oOo.
O rodičích
... Pokud budou rodiče chtít přivést své děti na svět za nejlepších možných duchovních podmínek, měli by začít s vlastním duchovním stavem v okamžiku početí: to je důležitý, kritický okamžik. Počítají se také další aspekty, anatomické, fyziologické, biologické atd.. Ale ne tolik jako aspekt duchovní. Síly, které rodiče vytvářejí prostřednictvím svých myšlenek, pocitů a tužeb v tomto konkrétním okamžiku, buď přivábí, nebo odradí vyšší entity, které se skrze ně chtějí inkarnovat. Jak zlí, tak i světlí duchové, kteří se chtějí reinkarnovat, se pohybují kolem nás. Proč nabízet pokrm a přístřeší pouze těm zlým? Bohužel většina rodičů je příliš nevědomá, aby ovládala to, co v tomto případě nabízejí, a proto přivedou na svět tolik ďábelských entit, které poškozují lidstvo, místo těch božských, které by je mohly zachránit! Rodiče si stěžují: „Co jsme udělali, že jsme si zasloužili takové hrozné dítě?“ Udělali toto: zůstali nevědomí a nevědomost je nejhorší chybou ze všech.
.oOo.
O požadavcích duše vědomé
Nádhera kostelů a katedrál, brilantnost náboženských obřadů, krása modliteb a hymnů rozněcuje určité emoce v lidských duších, ale to nestačí. Lidé potřebují něco jednoznačnějšího než emoce a vjemy, protože emoce a vjemy jsou krátkodobé, neposkytují pevný základ pro život. Dokonce i věřící končí pochybováním, protože se nikdy nepokoušejí překonat povrchní představy, které snad byly dostačující v předchozích stoletích, kdy lidé neměli potřebu rozumět tomu, co máme dnes. Tito „věřící“ tedy, i když si nadále myslí, že věří, skutečně pochybují. Současné lidské bytosti musí vědět, rozumět, než mohou skutečně uvěřit.
Již jsou pryč časy, když člověk mohl věřícím říci, že měřítkem pravé víry bylo přijmout zjevení, kterému nerozuměli. Už nechtějí slyšet o „tajemstvích víry“.
Stále více odmítají tyto představy, které považují za formu otroctví a překážku ke svému plnému rozvoji.
Pokrok, který lidstvo dosáhlo ve vědeckých znalostech, nutně přináší změnu přístupu k náboženství a po té logicky k morálce.
.oOo.