Křest - zaslíbení Kristu - byl u nás poprvé přijat svatým Václavem, stojícím na prahu české státnosti. Tím byl pokřtěn i národ. Od něho se odvíjí naše národní křesťanství, tak jako se i slovo křesťanství odvíjí od slova křest (ať už ten viditelný, nebo přijatý "pouze" Boží Milostí). Právem proto stojí jeho monumentální socha v centru našeho státu, na Václavském náměstí, navíc obklopena svatostí čtyř dalších českých osobností. Nemělo by se vytrácet vědomí slova svatý, protože jen takto při pohledu na sochu můžeme vědět, komu skutečně patří, a snad uvažovat i trochu dál: že Krista můžeme přijmout a uvědomit si Ho jako božské duchovní Já vesmíru. Naše individuální lidské Já je Jeho obrazem a patří k Němu jako patří paprsek ke Slunci. I toto je jedním ze základů k vědomému přijetí křtu. Cesta ke křtu může být někdy významnější, než případný křest samý (ne každý křesťan má možnost či touhu po rituálu křtu). Má-li někdo potřebu přijetí křtu, je pro něho dobré jak přiblížení svého vědomí, úcty, lásky a sounáležitosti ke svatému Václavu, tak i vstřebávání jakýchkoli zdrojů, které přibližují vědomí ke skutečnému smyslu křesťanství, tedy zejména antroposoficky orientované duchovní vědy. Ta dnes naplňuje plnohodnotně křest.
číst dál