Vývoj dětí, vztah k dětem

O DĚTSKÉ SVOBODĚ A HRANICÍCH; LÁSKYPLNÉ OMEZENÍ JE LÉČIVÉ; NAKOLIK JE DÍTĚ SVOBODNÁ BYTOST; SKUTEČNÁ SVOBODA SOUVISÍ S VNITŘNÍM STAVEM; MOTIVY A ZADÁNÍ MÁME UŽ PŘED VSTUPEM DO TOHOTO SVĚTA.

Karel Funk (») | 31. 1. | přečteno: 127×
NAŠE USAZENÍ V UNIVERSU; PSYCHOLOGICKÝ EFEKT RITUÁLŮ; DÍTĚ MÁ POTŘEBU HRANICE, TA JE PRO NĚHO POSVÁTNOU POTRAVOU; RITUALIZOVÁNÍ KAŽDODENNOSTI; JAK ČINIT BYTÍ POSVÁTNÝM; ČITELNOST ŽIVOTA; REKLAMA CÍLÍ STÁLE VÍCE NA POTŘEBY MALÉHO DÍTĚTE, NUTNO PROHLÉDNOUT KOMERČNÍ ZÁMĚRY; NEZÁVISLOST NA VNĚJŠÍCH POTŘEBÁCH... NEDÁVNÉ POKRAČOVÁNÍ ROZHOVORU WALDORFSKÝCH PEDAGOŽEK ALICE HLAVÁČKOVÉ A TÁNI SMOLKOVÉ (dále jen AH a TS). číst dál

ČTVERY RŮZNÉ ZAJÍMAVÉ REAKCE PŘÍZNIVCŮ ANTROPOSOFIE – MILÁ, LŽIVÁ, TRAPNÁ A MOJE; KRÁSNÉ WALDORFSKÉ PEDAGOŽKY; A CO JE V PRAXI KONFIRMAČNÍ ZKRESLENÍ. A MÉ JIŘIČKY.

Karel Funk (») | 17. 1. | přečteno: 150×
- Nejprve se vytahuju posledním mailem vzácného přítele Jiřího Walda, rovněž přítele duchovní vědy: Jsem na /evropském/ Jihu, milý Karle a posílám vůni mimóz. Pracujeme, ale je to jiné. Proto se už imunizuji Tvojí knihou o mysteriích svátků před návratem do vlasti. číst dál

Co dítě vidí a slyší; Provázení vyšším Já; Pohádka - společná modlitba a meditace; Její zdroje jsou spojeny s nejhlubší úrovní duše; Rituály vztahu ke Slunci…; Před kým v obdivu smekám.

Karel Funk (») | 15. 1. | přečteno: 225×
Vázanost  pohádek k ročním obdobím a svátkům; "Pohádky jsou zdrojem radosti a životní síly." - T. Smolková. -  Základní spirituální element v životě waldorfské školky - společná modlitba a meditace. - Pohádky jsou vyjádřením podstaty bytosti člověka; Jejich motivy jsou uloženy hluboko v podstatě člověka už od počátku existence světa; Opět čerpáno u knihy "NEMUSÍM SE BÁT – ROZHOVORY O WALDORFSKÉ PEDAGOGICE" s laskavým svolením dále uvedených autorek, vzácných kamarádek. - Alice Hlaváčková (dále jen AH) k Táně Smolkové (dále jen TS): Sešly jsme se dnes ve školce na Jarově, která je jedno z Tvých dětí, Táňo, protože jsi ji kdysi založila. Jsme v krásném prostředí, které dýchá doslova pohádkově, a to se hodí, protože my si dnes o pohádkách chceme povídat. Pohádka má své neodmyslitelné místo v rytmu waldorfské školky. číst dál

PÍSNIČKA MALÉHO BUBENÍČKA PRO MALÉHO JEŽÍŠKA; NECHYBÍ NÁM NĚKDY VLÁČNOST DUŠE?

Karel Funk (») | 6. 3. 2020 | přečteno: 509×
Otevřme si třeba tuto nahrávku: https://www.youtube.com/watch?v=Jotjc_U4rwY číst dál

Dr. Ratmír Zoubek - část 3.+ dodatek. ŠKOLNÍ SMĚROVÁNÍ DĚTÍ DO DUCHOVNÍCH VÝHYBEK; NAŠE ŠKOLSTVÍ = SOUTĚŽ, BOJ O DOBRÉ OZNÁMKOVÁNÍ; ZNUDĚNÍ UČITELÉ DLE STÁTNÍCH OSNOV

Karel Funk (») | 18. 9. 2019 | přečteno: 826×
Ve slušné škole, kde se neznámkuje, má mít žák radost z toho, když jeho spolužák zvládne obtížnější část učiva; třeba mu s tím i pomůže. Ve státní škole dítě cítí, že když spolužák něco pokazí, nepochopí, nezvládne, že jeho vlastní výkon - třeba i prostřední - se tím dostává výše na žebříčku hodnocení, s vyhlídkou na lepší známku. A o ty známky jde, nikoli o radost z poznáni, z nových dovednosti. číst dál

DOPLNĚNO 24. 6. Marta Hlavsová - Smutná i nadějná imaginace o dětské nevinnosti, bolesti a radosti; Krátké VYZNÁNÍ VÍRY

Karel Funk (») | 22. 6. 2019 | přečteno: 877×
U probuzeného člověka to obyčejně funguje tak, že když má nějaké vnější omezení, je mu to vynahrazeno vnitřně a bohatěji. Měla Marta v posledních letech života omezený pohyb i zrak? Nedostávala se moc mezi lidi a do přírody? Denní práce pro mír a významných duchovních prožitků o lidstvu bylo v té době mnoho. Ocitujme si tento, který jsme zaznamenali. číst dál

Nejdelší pohádka na světě. Pořád ještě trvá.

Karel Funk (») | 1. 5. 2019 | přečteno: 697×
IMG_20190428_125047.jpg IMG_20190428_125052.jpg (Z knížky pohádek na našem setkání koncem dubna v Dome u Bielej ruže přečetla a na mé přání poslala Perla) číst dál

Tichá tragédia: Deťom chýba normálne detstvo; Ako zachrániť dnešné deti

Karel Funk (») | 19. 9. 2018 | přečteno: 651×
Anna Veselá   24.04.2018  Podľa kanadskej terapeutky Victorie Prooday sú naše deti v úbohom emocionálnom stave. Posledných 15 rokov je svedkom tragédie, ktorá jej v tichosti prebieha pred očami. Môžu jej to dosvedčiť učitelia aj profesionáli pracujúci s deťmi. číst dál

DÍTĚ

Karel Funk (») | 8. 3. 2017 | přečteno: 693×
D Í T Ě číst dál

Modlitba - meditace pro těhotné.

Karel Funk (») | 13. 2. 2017 | přečteno: 621×
Přijímám posvěcení Svatého Ducha, nechť prostoupí mé srdce a naplní mne božskou silou duchovního života. číst dál

Jde nám o děti? Zpomalme jejich vykořeňování z tradic.

Karel Funk (») | 9. 10. 2016 | přečteno: 583×
Vida: leckterý národ se dokáže zmobilizovat sám od sebe, tedy zdola, k něčemu dobrému - viz níže. Marně hledám něco podobného u nás. Mobilizujeme se navzájem spíš k brblání. Podle průzkumů jsme v EU druhou zemí nejnespokojenější se životem. A taky nejateističtější. Že by to nějak souviselo? Je známo, že nejchudší země jako Indie mívají největší procento spokojených. číst dál

Jak zvládáme komunikaci a vcítění do dětí a starých lidí?

Karel Funk (») | 30. 5. 2016 | přečteno: 741×
Pro jednání s dětmi i starci by mělo platit: "Radostné srdce hojí rány, ale ubitý duch vysušuje kosti." (Kniha Přísloví). Převažující radost a harmonie by měly být naší životní povinností, už kvůli druhým. Existují totiž dvě základní potřeby duše: Být milován a být oceňován. Obzvláště to potřebují právě ti na počátku a na konci životního cyklu. Harmonie však není jen momentální nálada. Vyžaduje trojí usmíření: se sebou, s okolím a s Bohem. Napomáhejme k tomu nenásilně těm, kteří to potřebují. Napomáhání však nespočívá jen v komunikaci. Lidskou duší léčíme tím, čím jsme, ne co jsme nastudovali či co chceme propagovat. Jak hluboko vidíme do života, tak hluboko vidíme i do utrpení a do jeho pokorného přijetí či možností jeho zmírnění. číst dál

KASPAR HAUSER - SOUBOJ BÍLÉ A ČERNÉ MAGIE; ZÁHADA KASPARA HAUSERA - ZASVĚCENCE, PRINCE BÁDENSKÉHO

Karel Funk (») | 24. 8. 2014 | přečteno: 806×
KASPAR HAUSER - PÁTRÁNÍ PO OSUDU TAJEMNÉ POSTAVY  nebo   KASPAR HAUSER - NEDOKONANÉ ZASVĚCENÍ nebo NOVÁ BÁDÁNÍ O KASPARU HAUSEROVI nebo KASPAR HAUSER - CO MĚL SVĚTU ŘÍCI?    číst dál