Karmické úniky? - Z klimatizace do vichřice.

Napsal Karel Funk (») 18. 3. 2014 v kategorii Možnosti pro budoucí vývoj, přečteno: 747×

//S částečným využitím starších článků./

 

V jakýchsi pseudoléčitelských kruzích prý nalezli možnost, kterak se zbavit karmy. To by byl světový vynález, rušící boží Řád. Tito mudrlanti „pánibozi“ zapomněli, že karmu si sami volíme před zrozením. A funguje v té či oné věci tak dlouho, dokud neprozřeme, neočistíme se, neosvobodíme se od nevědomosti či tíhy. Karma funguje tak, že člověk aniž si to uvědomuje, je z určitých vrstev vědomí puzen přicházet do situací, které mají vyrovnávající účinky k jejich příčinám. Může se bezděčně dostat například právě tam, kde dostane nákazu, aby v ní našel vyrovnávající účinky nějaké příčiny. Nebo i tam, kde mu jde o život, pokud tím dosáhne karmického vyrovnání.

Jak ale probíhá karma, když si dnes vše v životě úzkostlivě zabezpečujeme? Dejme tomu vlivem naší civilizované hygieny a medicíny – té oficiální i tzv. alternativní -  jsme dosáhli, že něco, k čemu má člověk karmický sklon, už není možné vyrovnat. Odstranili jsme řadu nemocí („vítězná medicína“!). K tomu máme svobodnou vůli. Máme dnes opatření zdravotnická, hygienická i nejrůznější metody na uzdravování, umožňující zasahovat do karmy. Odstraňujeme-li jen některé hmotné či psychické faktory, kterými by někteří z nás vlivem svého zapletení potřebovali projít, pak tím můžeme karmu skutečně ovlivnit. Ale pozor. Toto „ovlivňování“ neznamená, že se tato karma odstraňuje! Své karmě takto člověk neunikne, dá jí to pouze jiný směr, podobu nebo čas.

Naše často kritizovaná a podle mnohých nikdy ne dostatečná sociální a zdravotní opatření nás nezprošťují toho, co bychom jinak potřebovali prožít. Karmické vyrovnání, před kterým nás naše věda, přísná hygiena, alternativní směry či ochrana lidských práv, policie či soudnictví atd. dokáže ochránit, přijde stejně, jen v jiném směru. Pokud některé oblasti karmických úderů odstraňujeme, vytváří se pouze možnost jiných příležitostí a vlivů. Dejme tomu společné příčiny mnoha nemocí, například epidemií lze vysvětlit tím, že lidé, kteří se k těmto příčinám nemocí dostávají, musí odstranit to, co si karmicky vštípili, například bezcitnost při epidemii neštovic. Když dokážeme, třeba očkováním, odstranit tyto možnosti vyrovnání, i potom zde příčina, kterou je bezcitnost, zůstane a ony duše pak musí v této nebo jiné inkarnaci hledat přiměřené vyrovnání jiným způsobem. 

Dnes horečně odstraňujeme velké množství vnějších vlivů a příčin, které by nás jinak postihovaly za účelem karmických vyrovnání. Tím, že jsou tyto věci odstraněny, je člověku odňata možnost podlehnout řadě vnějších vlivů. Žijeme nyní v mnoha oblastech jako v  klimatizovaném domě a ve sterilním prostředí. Vnější život je bezpečnější, příjemnější i zdravější. Ale i z klimatizace jednou vyjdeme a zrovna může zuřit vichřice či vánice.

A různí psycho-servisáci? Mnohdy se léčitel či poradce snaží klientovi vsugerovat uzdravení či vyřešení, ba někdy už předem interpretuje jeho problém podle svého schématu tak, aby mu mohl bravurně předvést řešení a propustit ho do života s iluzí, že je „vyřešený“, „odblokovaný“ a podobně, přičemž klient často ani neví, od čeho odblokovaný. Je to jen umělé dělání zdraví. Lékař obyčejně není schopen uznat, pokud někdy neumí pomoci. Obzvláště by to měl umět připustit i léčitel nebo poradce. Paušální povrchní pomodlení se o boží pomoc je často jen profesní alibistické klišé, kterým si vše chce povrchně pojistit. Ale co když pacientovi má být naopak ponechána, i přes naši snahu, možnost, aby se vyléčil sám svým vlastním tempem? I v Písmu je poukaz, že roste-li současně s pšenicí na poli plevel, nemáme ho ihned vytrhávat, protože bychom ho mohli vytrhnout i s pšenicí. Je lepší počkat, až pšenice uzraje. Často psychoopravář zastoupí nerozhodnému člověku cestu a s dealerskou svůdností ho naláká do své psychošamanské výrobny zdraví a štěstí. Tak jako oficiální medicína, i oni často trpí nevyléčitelnou chorobou: paranoiou pýchy. A to i s těmi příznaky, že to o sobě nepřipustí a tudíž se neléčí.

            Podle C. G. Junga - při různých metodách, které vyplavují na povrch minulé zážitky, se věc může snadno vymknout z ruky, aniž by si toho psychoterapeut všiml. Z hlubin podvědomí se totiž mohou vynořit i dávné mentální útvary, které terapeut v hovoru neozřejmí a neprojde s pacientem ke katarzi. Tyto útvary, vynesené předčasně na povrch a nerozpuštěné, mohou působit dál destruktivně. Jinak by třeba čekaly na karmicky vhodnější dobu, kdy je člověk silnější nebo mu k jejich překonání pomůže určitá situace, například milující člověk. Terapeut by měl být schopen probrat s klientem ty „kostlivce ze skříně“, kteří při sezení „vypadli“ na světlo, a přispět k tomu, aby se pacient smířil sám se sebou, aby své prohřešky poznal, zařadil, případně si vytknul směr nápravy, ale nefrustroval se jimi. Zároveň by neměl z klienta dolovat za každou cenu všechny ty kostlivce. Někdy je nelze hned rozpustit a pacient si je pak pěstuje masochisticky dál. Často ani netuší, že to vyvstalo z jakéhosi, snad příjemného, terapeutického sezení.

Mnohé dnes i tak přináší zdravější život a zjednání většího fyzického pohodlí. V jeho důsledku pak podléháme opačnému vlivu: znenáhla pociťujeme prázdnotu, nespokojenost, nenaplněnost. Vnější život je stále bezpečnější, bohatší, zdravější a zábavnější, alespoň podle našich moderních materialistických představ a požadavků, ale to přináší  slábnutí pohnutek (popudů) k vývoji. Probíhá tím pustnutí duší. Díváme-li se na život pozorně, můžeme si toho všimnout. Sotva existovalo v jiné době tolik lidí, kteří žijí v tak příjemných životních poměrech, ale plandají se životem s prázdnou, nezaměstnanou duší. Spěchají od senzace k senzaci, od zábavy k zábavě, od vzrušení ke vzrušení, od jedné uzdravovací metody ke druhé. I tak se duše cítí prázdné, vyprahlé. Nakonec již nevědí, co mají na světě hledat, aby se jim dostalo nějakého obsahu. Nevědí už ani, jak mají najít nějaký obsah a co by to mělo být. Skákání z mostu, televize, počítačové hry, výživa instant, příroda instant, sexualita instant, kurzy na „ochočení“ si andělů, na energetické nabíjení, na změny vibrací nebo věštění jim to nenahradí. Zatímco vnější život se stává zdravějším a pohodlnějším, duše tím víc churaví. Nesvádějme to ale na materialismus vědy. Ten ve středověku umožnila materializace náboženství, ustrnutí teologie v dogmatech. To dalo půdu k hmotařské vědě a pak k pustému životu. Někdy i k náhradě v podobě podvodné komerční pseudoesoteriky.

Lékař, léčitel či staronová léčebná metoda, kterých je dnes jako hub po dešti, mnohé vyléčí. Pokud ale nemoc nesplnila svůj úkol, pak nastávají dvojí karmické možnosti: vyskytují se stále nové nemoci, například AIDS, anebo se tyto duše musí zrodit příště do méně pohodlných podmínek či oblastí, aby si tam „svou“ chorobu, která je má z něčeho očistit, našly. Nebo lapidárně řečeno: Potřebujeme nemoc, která tady byla  vymýcena? Příště si pro ni „dojdeme“ jinam. Ale i obecněji: Protože v našich hygienických i jinak dobrých podmínkách nemáme možnost prožití některé těžší karmy, nudíme se, vymýšlíme nesmyslné zábavy a marníme čas, jdeme příště do podmínek jiných částí světa, kde se naše karma může odžít. Co jiného jsou populační exploze Afriky a Asie?

Je dobré si objektivně uvědomit podmínky našeho nynějšího života: většina lidí umírá přirozenou smrtí, průměrný věk se rapidně zvyšuje (například v ČR za posledních 22 let o neuvěřitelných sedm let), většina nemocí je léčitelných, existuje tolik metod na zmírnění bolesti, jako nikdy dřív… Za existenční starosti dnes podrážděně a rouhavě označujeme nespokojení našich nereálných představ, zvýšení DPH, dražší benzín nebo odsunutou valorizaci důchodů… Dříve lidé umírali v podstatě na to, že se udřeli, na epidemie, na nedostatek péče nebo na podvýživu. Vypiplali jsme své životní podmínky do úrovně, která v dějinách lidstva dosud nebyla. Ale nudíme se a chřadneme duševně i duchovně. Z nudy vymýšlíme stále bohapustější, vulgárnější a stupidnější zábavy, zvyky, koníčky. Tato spirála zbytečností, jakási babylonská věž, se nám stala samozřejmostí.

V porovnání s minulými dobami i s chudým „zbytkem světa“ (cca 80 % obyvatelstva země) žijeme jako v bavlnce. Pro takové Afghánce je pokladem láhev čisté vody. Hoši ji tam plechovkami nabírají v čistších kalužích a prodávají za dolar. A pokud se nadále vztekáme a hašteříme, je to naše pýcha a rouhání se. Čím se máme lépe, tím míň si toho vážíme a vznášíme požadavky, že se chceme mít ještě lépe. Obzvláště Češi, v EU nejméně ohrožení chudobou,  jsou podle průzkumů jedním z nejnespokojenějších národů vyspělého světa. Zdraví si fetišizujeme jako hlavní hodnotu, ale děláme vše pro to, abychom si ho narušovali. Lepší než neustále přát kdekomu ke kdečemu „hlavní je to zdravíčko“ by asi bylo  - nechť tvá nemoc splní co nejrychleji svůj účel, tedy ti přeju, aby ses z ní co nejrychleji poučil, aby mohla odejít resp. být plně a navždy vyléčena.

Ty duše, které v bezpečných a sterilních podmínkách euroamerického světa nemají možnost vhodného karmického vyrovnání, se příště „přelévají“ do zaostalých zemí s hladem a chladem, žízní, epidemiemi, válkami…, i proto tam nyní přibývá tolik lidí. Náš civilizovaný svět je stále bezpečnější, méně tělesně nemocný, jsme po vnější stránce hýčkáni v kultu blaha člověka, takže mnozí zde nenalézají možnost karmického vyrovnání a „stěhují“ se příště jinam, kde si odžívají těžší život kvůli nabytí pokory, skromnosti, střídmosti...  I proto se různé humanitární či vojenské pomoci atd. často míjejí účinkem (to neznamená, že by neměly být poskytovány. Karma je jedna věc, snaha o pomoc trpícím věc druhá, nutná).

Ono „stěhování do horšího“ v příštím životě je obdobné, a karmicky stejný princip, jako když se velká část národa jen žlučovitě vzteká na poměry, aniž by cokoliv pro jejich zlepšení učinila, nebo alespoň byla tiše vděčná osudu za to, čeho se jí dostává. Takoví zapomněli na stav ekonomiky i politiky (pokud si ho tehdy vůbec uvědomovali při naprosté cenzuře) před rokem 1990, a proto tento mrak pýchy, nenávistné síly a zloby, tato karmická síť nad naším národem, způsobí dříve či později buď novou totalitu a diktaturu, nebo si tito lidé individuálně zapříčiní zrození do poníženosti a šikany jiných totalit, dejme tomu do chudých policejních zemí typu komunistické Korey, převážné části Číny či Kuby, aby plněji pochopili a zažili jejich zrůdnost.

Spíše se ale dá odhadnout, že mraky poměrů se zde zatáhnou celkově, protože národní poklad étosu oběti Palachovy, morální vklad disentu, obětí totality, politických vězňů (aspoň těch, kteří neupadli do nenávisti), pronásledovaných náboženských řádů a statečných věřících jedinců i ušlechtilých elit Masarykovy republiky, to vše otevřelo cestu k onomu úžasnému listopadovému převratu. Co s tím děláme dál, je už jen naší věcí. Tento duchovní fond minulosti splnil svůj účel - přinesl svobodu. Tu za nás vybojovala menšina, spíše jedinci. My jsme si pak už jen přišli zacinkat klíči a zazpívat hymnu. A co se svobodou dál? Slušní se často zapouzdřili ve svém pohodlí či duchovní nadřazenosti a vyklidili dobrovolně pole těm méně slušným. Národ opět čekal, že někdo shora musí nadiktovat všeobecnou morálku. Ve své soukromě pěstované nemorálnosti požaduje morálku od těch nahoře. Pokud za ztělesnění zla  považujeme jen politiky a sami si pěstujeme bezuzdně svou soukromou lenivou zášť, pýchu, ukřivděnost, pak sotva rozpoznáme druhého Havla, a i kdyby, pak bychom si ho určitě nezvolili. Jeho morálka by příliš zavazovala, to raději někoho, na koho budeme moci nadávat. Nad Havlem jsme se ušklíbali, že je snílek a s tou morálkou to přehání, tedy máme to, co jsme si vybrali.

Jsme tu dnes povětšině rozmazlení do absurdní šíře marnění času (samoúčelný sport, úpadková kultura v televizi, na internetu i jinde, plytké hovory, bujarý noční život, soutěživost místo sounáležitosti, cestování kdoví kam bez účelu, drahá rekreace co nejdál od domova, nadbytečné kulinářství a rozmlsanost, duchovno jen jako hobby či jako noblesní sedativum pro  lepší společnost...). Z tohoto lenivění a hnití, pokud si na to zvykneme a ztratíme touhu po niternosti, poctivosti, opravdovosti, po vyšších hodnotách, nás pak může probudit jen těžký život shánění základních životních potřeb. Zdraví, stravu, vodu, hygienu, obydlí, ošacení, vzdělání..., to vše mají ve velkých částech Asie a Afriky ohroženo - buď vše nebo něco z toho. Tyto poměry trvají tak dlouho, dokud to karma lidí vyžaduje. Výše zmíněných výdobytků naší civilizace si můžeme užívat bez následků jen v případě, že zároveň žijeme poctivý niterný život etiky, nezávislosti, nepřipoutanosti, sebepoznání. Čím jsme ale zhýčkanější a niterně lenivější, tím větší šok to pro nás příště může být, pokud bychom byli hozeni do nějaké chatrče bez hygieny, vody, elektřiny atd. Není to jistě pravidlem, ale ti nejlenivější, nejpyšnější a nejzpustlejší si něco takového kvůli své výchově přitáhnou.

Už ani nepozorujeme, jak jsme se nechali zavalit fiktivními, vsugerovanými potřebami, davovým soutěžením v množství a kvalitě zevních předmětů, a jak se honíme za marnostmi, které se jednou mohou obrátit proti nám, pokud na nich svými postoji lpíme. Takto, pouhou karmickou logikou, se dá dojít k samostatnému poznání nutnosti větší skromnosti, šetrnosti, nelpění na nečistých zábavách, nenavykání si na zbytečnosti (nadbytečnosti) atd. Samozřejmě že odpočinek, rekreace či emočně čistá zábava jsou opodstatněné, ale ne jako přílišný a nadbytečně luxusní samoúčel. Spíš záleží na celkovém životním postoji, než na detailech konkrétního trávení času. Mnohdy je krásným úspěchem, když člověk ve stáří, pokud ví o reinkarnaci nebo alespoň o posmrtné boží pravdě, nabude odvahu si uvědomit a přijmout  budoucí tíži osudu, nebát se a mít naději a víru, že s pomocí boží lásky vším projde ke svému zaslouženému uvolnění, prozření, radosti a stane se lepším člověkem pro svět.

                                                                                          

 

 

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentování tohoto článku je vypnuto.