Souvislost velikonočních a svatográlských mysterií. Odezva našich činů v duchovních světech. Ochrana svatográlských rytířů.

Napsal Karel Funk (») 20. 4. 2014 v kategorii Mysteria Vánoc a Velikonoc, přečteno: 726×

 

 

Nebudeme zde hovořit stejnou řečí s těmi, kdo vypáčili z posvátného tématu jen pár jmen a dějových imaginací a komerčně a svatokrádežně s tím kramaří ve filmech, článcích apod.

 

Poslyšme o světech svatého Grálu. V dávném tématu svatého Grálu zůstal zachován pravý esoterní obsah křesťanství.  Tvůrci dávných legend vyprávějí o cestách hrdinů za svatým Grálem. Jiní, jako svatý Václav, jsou jeho nositeli, svatográlskými rytíři, kterými takto zůstávají i po své mnohdy mučednické smrti. Další, jako například Karel IV., se inspirují takto naznačenou cestou. Odpovídá jejich poctivému hledání, směřujícímu od Země k nebi a s nebeskými silami zase k Zemi, i cosi objektivně existujícího v nebi – v duchovních světech, co svým úsilím objevovali a získávali a co dále uplatňovali v zemském žití? Z esoterických zdrojů se pokusme odpovědět alespoň v nástinu na tuto otázku.   I svatográlské prožívání odpovídá v každé době stupni vývoje lidstva, či spíše stupni, který je odhalován a nabízen duchovnímu předvoji lidstva.  

Řád svatého Grálu má v duchovních sférách svou vlastní hierarchickou skupinu, která působí v lůně hierarchických bytostí Slunce. Z nejvyšších božských sfér přenášejí neviditelné bytosti svatográlské síly do nižších duchovních úrovní, kde je může zachytit vědomí člověka, který se k tomuto vnímání dlouhodobě vychovával celým svým životem. Grálští duchové ze sluneční hierarchie řídí a inspirují duchy řádu Parsifalu.   V nejvyšší sluneční úrovni, která je spojena s mysteriem svatého Grálu, v její neviditelné sféře, v ohnivém centru slunečního orakula, je udržován božský oheň svatého Grálu. Grál, působící v orakulu Slunce, současně utkává imaginaci Nového Jeruzaléma, nad nímž se projevuje jupiterský hrad svatého Grálu.   Když se na Zemi odehrálo mysterium na Golgotě, nastalo ještě užší spojení mezi nejvyššími silami Slunce a lidstvem. Božské Dobro a Všeláska je vůdčí hvězdou mysterií svatého Grálu a je současně základní silou orakula Slunce. Tyto skutečnosti inspirovaly i vznik svatográlského hnutí u vyspělých jedinců.  

Základním principem činnosti duchovní sféry svatého Grálu je naučit lidstvo všelásce a bratrství, té pravé, božské duchovní lásce sluneční, která bez rozdílu objímá všechny bytosti (i když někdy musí jednat i spravedlivě, navenek tvrdě). Znamená to i chránění života lidského i zvířecího. Duchovní sféra Slunce zde poskytuje teplo a světlo života. Proto přirozeně hierarchie Slunce působí jako celé pluky andělů dobrých vnuknutí. Jejich věčným úkolem je práce na budování Nového Jeruzaléma, Hradu svatého Grálu. Zasvětili se ochraňovat život a napravovat veškerou kosmickou karmu. Svatográlští duchové pečují i o to, aby svou inspirací vnukali člověku síly překonat impulsy agrese a vraždychtivosti a postupně se zbavovat od nižšího cítění, chce-li dojít života v Kristu.   Neviditelné bytosti a příslušníci svatého Grálu pečují i o to, aby lidskou libovůlí nebyl zmařen život žádného tvora. Člověk si jejich vlivem jednou uvědomí, že zákon Nezabiješ se vztahuje i na zvířata. Kdybychom pozorovali impulsy k našim činům, zažili bychom zvláštní děj, který nás může poučit, jak všichni duchové svatého Grálu střeží život lidí i zvířat a jak každý náš čin má odezvu v duchovním světě. Viděli bychom, jak za člověkem, který chce zabít nějakého tvora, působí celá řada bytostí astrálního světa. Čím vyšší je inteligence, která zabíjí, tím větší je její odpovědnost. Proti těmto temným bytostem se však řadí neviditelné bytosti slunečního charakteru, který souvisí s říší svatého Grálu. V neviditelném světě je doslova o každého jednotlivého tvora sváděn myšlenkový zápas mezi duchy světla a duchy temnot. Má-li někdo úmysl zabít, snaží se ho rytíři Grálu odvrátit od tohoto úmyslu. Na nebi se shromažďují dobré bytosti, jež inspirují láskou k pociťování božího zákona všebratrského. V nižším astrálu se shromažďují bytosti negativní, které se pokoušejí vnuknout člověku touhu po vraždě. Tak stojí člověk mezi táborem bílých a temných duchů a na něm záleží, ke které straně se přidá. Každá jeho dobrá myšlenka se nesobecky projeví připojením zářícího ducha lásky. Každá špatná myšlenka přitáhne pluk agresivních mocností zla. Člověk je zmítán oběma impulsy tak dlouho, až jeden z nich v jeho nitru zvítězí. Často rozhodne připojení sil modlitby v takové kritické chvíli, aby mocnosti lásky měly prostor k zapuzení inspirátorů zla do hlubin astrálních světů. Každý lidský čin má tedy hluboký ohlas v duchovním světě a je také záležitostí dobrých a zlých mocností. Je záležitostí boží, nejen lidskou. Toto vědomí, že když myslíme a cítíme dobro a lásku, staví se za nás různé božské bytosti včetně řádu svatého Grálu, může nás účinně posilovat v dobách pozemského utrpení a zkoušek a vlévat nám odvahu a důvěru vytrvávat v božím zákonu vzdor všem časným překážkám a svízelům, plynoucím z toho pro náš zevní život. Paprsek světla lásky zaplašuje temnoty.  

Schyluje-li se na zemi k nějaké události, jež souvisí se zničením lidského života, objevuje se první alchymický řád rytířů svatého Grálu ve zlaté výzbroji Michaelově s plamenným kopím, ve velké přilbě se dvěma křídly božského slunečního Orla. Zlatá výzbroj rytířů svatého Grálu je symbolem obrnění se duchovní pravdou a láskou, moudrostí boží, vtělenou ve sféře Slunce. Zlatá helma s orlími křídly je symbolem orlí síly bytostí Slunce a přemožení Štíra Orlem. Kopí je symbolem duchovní Pravdy, která Ohněm své svatosti vždy přeměňuje zlo v dobro, ochraňuje slabé a ujímá se utlačovaných a ponížených. Rytířové svatého Grálu ochraňují životy lidí a zvířat a snaží se inspirovat k uvědomění si zákona Nezabiješ. Nabádají k všebratrskému cítění a k soucitu se zvířaty, s elementárními bytostmi i vším živým tvorstvem. Ochraňují každého člověka, který má touhu po míru a nechce válčit. Čisté lidství se projevuje snahou udržet světový mír a harmonii v národě i v rodině. Odtud vychází harmonie, která pak ovládá národy. Každý, kdo prožívá opravdové city a postoje všelidské a bratrské a je milosrdný i ke každému zvířeti, je v duchovní ochraně.

Připomeňme si také, že každý cit a myšlenka zloby, nenávisti, pomsty, vše sobecké a někomu ubližující v našem nitru je již činem na astromentální úrovni a tedy že vraždy se můžeme dopouštět i na této úrovni.   Ten, kdo svou zralostí dosáhl ryzího všebratrství, nechce být nástrojem karmy a nevraždí žádným způsobem, ani v sebeobraně. Člověk, který dospěl k takovémuto cítění, je v boží ochraně a nepotřebuje se bránit, protože mu tyto situace již nepřicházejí.  

Rytíři svatého Grálu nechrání pouze lidi, kteří dokázali žít podle řádu lásky a vyhýbají se vraždění či jeho podporování. Ochraňují stejně i každého sebenevýznamnějšího tvora před zabitím ze strany člověka. (Zvířecí lov je v souladu s řádem, protože mezi zvířecími druhy jsou vzájemné úmluvy jednotlivých skupinových duší, že jeden druh slouží k obživě jiného.)   Z řádu svatého Grálu vychází impuls filadelfského cítění. Inspiruje k ochraně slabých, nemocných a nemohoucích. Jakmile člověk pochopí všebratrský zákon všech říší světa a porozumí kosmické lásce, povznese se tím nad své astrální pudy a to bude mocný impuls k přiblížení se ke slunečnímu řádu svatého Grálu. V Ohni Grálu se bolest proměňuje v lásku, zlo se rozplývá a je neviditelně alchymicky proměněno v božské Dobro. Spojením se svatým Grálem nabývá duch i duše všechna nebeská blahoslavenství. K přiblížení se neviditelným strážcům svatého Grálu se nesmí do lidské krve přimísit ani stopa zvířecího vlivu.

Objektivní bytí svatého Grálu bude však provázet lidstvo i do daleké budoucnosti. V příští existenci Země, zvané Nový Jupiter (někdy označované též za kosmos Panny, protože zde bude vůdčí duchovní silou ženský aspekt Boha) bude sálající Hrad svatého Grálu již zjevnější pro bytosti, které kristovsko-mariánskou silou vývojově postoupí na novojupiterský stav. Bude napomáhat sdílení vtělených ctností ryzího charakteru filadelfského (všebratrského).   Na Novém Jupiteru bude hrad svatého Grálu hradem věčného Ohně Panny Sofie. Bude tvořit základ a střed tohoto novojupiterského kosmu Panny, neboť již dnes jsou svatográlské síly ve spojitosti s božskou univerzální Pannou.   Éterický pravzor Nového Jeruzaléma je vlastní síla svatého Grálu. Vidci imaginačně popisují, že tento pravzor vypadá, jako by byl vystavěn ze samých démantů a hořících sloupů slunečního Ohně. To je novojupiterský hrad svatého Grálu, někdy také nazývaný hradem věčné Panny. Je obklopen stříbrnou plochou božsky mateřských sil, které z dálky vypadají jako neskonale nádherné stříbrné jezero, z něhož se vynořují mystické květy nebeských lotosů. Na úpatí křišťálové hory, na které stojí hrad svatého Grálu, je les nádherných bílých lilií, které vroubí liliovou stezku až do velké svatográlské svatyně. Zde na velkolepém krystalickém démantovém kameni stojí mísa svatého Grálu a z ní září věčně hořící oheň věčného života. Je to věčný život Otcův a Matčin, sršící a vřící Oheň tvoření, který vlévá nejvyšší a nejčistší život do celého kosmického zřízení. Je nejduchovnějším základem veškerého kosmického života.

Jistě že k těmto nejvyšším úrovním plně nedohlédneme,  většinou toho ani v této inkarnaci  nejsme  schopni, ale niterný základ prožitku, přijatý s úctou a touhou, do nás může být vložen jako semeno, a každý rok může být zesílen o kousíček prožitku.

 

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentování tohoto článku je vypnuto.