Prokofjev: Lucifer, Ahriman a osmá sféra; vizionářsko-medijní klamy; medijní styk s duchovním světem; vytváření fiktivních duchovních bytostí (Kristus, andělé...)

Napsal Karel Funk (») 23. 9. 2018 v kategorii Podělení se o výpisky z četby, přečteno: 794×

Nejprve z mailu pana Martina Dohnala: Vzpomněl jsem si na to, co jsme si říkali o Anastázii. Je to problém s touto knihou, která je podle mého nesmírně elaborovanou a geniální manipulací (Ježíš Kristus byl jen člověk, muslimští teroristé jsou vlastně hodní, protože brání krvavými útoky ohrožení své svobody ze západu, Usama  bin Ládin byl hodný, protože bojoval proti převtěleným egyptským mágům v Americe apod.) – Je to nenápadné, ale velice sofistikované překrucování dobra a zla, moc mne mrzí, že jsme některým lidem tuto knihu doporučoval, navenek se jeví krásná, ale pořád víc, hlavně od čtvrtého pátého dílu začne z toho čtení mít člověk zvláštní pachuť. Jinak velmi zajímavé knihy D. Sul. jsou bohužel nasáklé těmito myšlenkami a  najednou mi příjde, že je těžké je brát jako inspiraci, když kromě zajímavých věcí – třeba popis velmi exaktního jasnozření budoucích epoch v souladu s duchovní vědou v některých amerických filmech, tak najednou také nevím, jestli vychází vždy tento autor, radikálně protizápadní a protiamerický, z pravdy. Ledacos se mi vyjevilo při čtení tohoto textu S. Prokofjeva, je to bez komentáře. Celé je to zde:

 

http://antroposof.sk/diela_pc/prokofjev_lucifer_ahriman_a_osma_sfera_pc.pdf

 

Jsem nesmírně vděčný panu B., že se nezřekl pro nějakou pohodlnost toho, aby mne přivedl k antroposofii, byť vím, že pro člověka jsou takové šťastné okamžiky připraveny již dlouho dopředu, ale stejnak, opravdu antroposofie je nesmírně cenná cesta i v tom, jak se v džungli různých astrálních nástrah neztratit – mimochodem tato kniha od Prokofjeva mi hodně v kapitolách o duchu země osvítila působení pekelných mocností, proč se předpokládá peklo ve středu země, proč musel Kristus sestoupit do pekel… Jinak i od R. Steinera jsem četl, že pekelné luciferské mocnosti se snaží zmocnit lidského astrálního těla, aby pomocí něj mohly plnit úkoly, které zameškaly na Starém měsíci. Je to nesmírně zajímavé, leccos to i vysvětluje, když pak člověk pro různé vášně, kterými podlehl, ztratí sám sebe, podléhá výbuchům hněvu nebo vášně. I jsem pochopil, proč pak jásají pekelné mocnosti, když se takto zlého člověka zmocní, ne asi proto, aby apriori měly radost, že ho dostaly, ale že získaly tím další nástroj pro své cíle. I se mi čtením těch textů vysvětlilo, proč Aivanhov (Ivanov) píše, jak člověk nashromáždil za inkarnace spoustu neřestí kvůli kterým jeho nitro a astrální tělo okupují zlovolné entity. Když člověk tyto vysoce vzácné texty čte, tak mu to najednou všechno, co dřív činilo svět komplikovaným, nejasným, rozjasnilo.

 


Ze zmíněného pojednání Sergeje Olegoviče Prokofjeva:

Lucifer, Ahriman a osmá sféra

 

... Jestliže člověk opomine, promešká možnost zduchovnit své myšlení, postavit je ze své svobody do služby Michaelu, potom překonají odpůrčí mocnosti dříve či později hranice jim stanovené a vniknou do střední oblasti, do „oblasti srdce" a časem si ji zcela podrobí.

Potom se Lucifer a Ahriman zmocní jediného volného prostoru v člověku a dosáhnou v něm společného působení… , jak to ukazuje postranní (levý) motiv Sousoší v Goetheanu. Tam jsou zpodobeni Lucifer působící shora a Ahriman zdola, setkávajíce se ve společném prostoru a napřahujíce k sobě ruce, jako by si je chtěli podat.

Je známo z četných sdělení duchovní vědy, že Lucifer a Ahriman všeobecně stále spolu bojují. Je však oblast v kosmu, kde působí společně. To je tak zvaná „osmá sféra" neboli sféra kosmického zla. Podstatu a charakter této sféry popsal Rudolf Steiner v přednášce z 18. října 1915 (GA 254). Zde vylíčil, jak Lucifer a Ahriman vytvářejí tuto sféru společně. Přitom vnáší Lucifer neoprávněným způsobem do zemského eonu imaginace starého Měsíce, které uchoval, a Ahriman je vyplňuje materiální substancí Země, která tím nabývá přízračného charakteru. Tak existuje osmá sféra jako „totálně nesprávná věc ve vesmíru" a vytváří vedle světa zemského „svět přízraků, strašidel" (tamtéž), svět, který je naplněn „zhuštěnými imaginacemi", tj. imaginacemi vyplněnými materií.

Následkem toho se jeví člověku, který je pod vlivem osmé sféry, duchovní svět jako jakýsi zjemnělý dvojník světa fysického. A lidé, kteří mluví v nejnovější době o duchovní materii, nadsmyslových atomech, spirituální elektřině a jiných takových věcech, jsou pod jejich vlivem. Z tohoto zdroje se dnes šíří jakýsi „okultní materialismus", který je, pokud jde o jeho důsledky, mnohem nebezpečnější než materialismus obyčejný. „Tu je materialismus přenášen do okultní oblasti, tu se okultismus stává materialismem.“ Lucifer se tak snaží, vysílaje své působení z osmé sféry, svádět lidi pomocí různých forem „vizionářského jasnozření", které jsou dnes rozšířeny v celém světě. Rudolf Steiner líčí v uvedené přednášce, že pokaždé, „když lidé obdivovali, co přinášeli vizionářští jasnovidci, ... to [bylo] výrazem perversní lásky k osmé sféře." A je to tato „perversní láska“ k ní, kterou chce Lucifer v člověku vyvolat, aby dosáhl svých cílů. Pokud však jde o Ahrimana, chtěl by dát tomuto vizionářskému jasnozření takový charakter, aby si člověk, který propadne jeho vlivu, již nemohl uchovat svou svobodnou vůli.

To se děje tehdy, když je element svobodné vůle proměněn například ve vizionářské jasnozření. Pak je člověk již uvnitř osmé sféry." A Ahriman potom vytváří ze svobodné vůle, které se zmocnil, ony přízraky /vize/, jimiž obydluje osmou sféru. „Z toho můžete vidět, jak se spoutáním svobodné vůle jaksi vytvářejí přízraky /šálivé obrazy/ osmé sféry.“

Konečně shrnuje Rudolf Steiner vše, co řekl o úmyslech odpůrcích mocností v uvedeném směru, takto: „Podle této intence Lucifera a Ahrimana nestojí před lidmi nic menšího než dát celému vývoji lidstva zmizet do oné osmé sféry, aby pak šel tento vývoj zcela jinak" (tamtéž). Takové vsátí člověka do osmé sféry by však bylo možné jen tehdy, kdyby se Luciferovi a Ahrimanovi podařilo dobýt onoho „volného [středního] prostoru", oblasti srdce, o němž byla výše řeč, a tím odříznout člověka od jeho spojení s vyšším já. To by pak mělo za následek odpadnutí člověka od vyšších hierarchií a skončilo by to podrobením člověka pod moc odpůrcích mocností, avšak nikoli jen luciferických a ahrimanských, nýbrž v dalším průběhu také pod moc mnohem nebezpečnějších mocností asurských a konečně k podmanění Slunečním démonem samým. Neboť člověk nebude, nenajde-li dnes vědomé spojení s éterickým Kristem jako hlavním zdrojem pomoci v boji s duchy zla, nebude s to odporovat z vlastních sil oběma dalším, mocnějším a stále více na něj útočícím odpůrcům. Dříve však, než bude nějaký člověk plnou měrou vystaven odpůrčím mocnostem naposled jmenovaným, setká se nejprve se zesíleným působením luciferických a ahrimanských mocností ve své vlastní bytosti. Jestliže připustil, že tyto mocnosti mohly dobýt onoho vnitřního prostoru,… pak zažije toto: Luciferičtí duchové začínají působit silněji na jeho astrální tělo a zjevovat se mu během spánku nebo ve stavech vizionářsko-medijních jako svůdci.

Budou se snažit podnítit člověka v nádherných úkazech, aby šel za jejich úmysly a cíli. Budou před něj předstupovat s velkými svody.

Lidé pak budou zřít v duchovních světech místo éterického Krista jen luciferické anděly, kteří se mu však budou jevit jako postavy neobyčejné krásy a velikosti. Přitom se ukáží charakteristické vlastnosti obou těch směrů. Směr „zpředu" dovolí těmto andělům ukázat se člověku v jakýchsi jasnovidných snech za bdění a směr shora" jim dovolí zjevovat se mu v podobě nepopsatelně divukrásných bytostí, které bude pokládat za posly nebes a za nimiž půjde pln obdivu s bezmezným fanatismem. Takový člověk je pak nejvyšší měrou naplněn výše uvedenou „perversní láskou k osmé sféře".

Naproti tomu ahrimanští duchové, dobudou-li onoho vnitřního prostoru člověka, zesílí svůj vliv na jeho tělo éterické a budou přitom používat především oněch dvou druhých směrů, „zezadu" a zdola". První směr umožní, že jejich vliv zůstane nevědomým, a druhý dovolí působit bezprostředně na jeho vůli, takže bude jejich bytostí posedlý.

Následkem toho bude takový člověk ztrácet krok za krokem svou individuální svobodu, jelikož budou všechny plody jeho svobodné vůle vsávány stále více osmou sférou a on sám se promění v myslící zvíře.

Zde máme dva druhy démonisovaných lidí: Jedni jsou svedeni luciferickými duchy, které pokládají za Krista, anděly a jiné dobré bytosti duchovního světa, pročež je bez odporu následují; a druzí jsou posedlí duchy ahrimanskými, kteří působí v jejich vůli a tím vedou jejich jednání bez toho, že by si takoví lidé mohli uvědomovat pravé motivy tohoto jednání. V podstatě je pro každého pozorovatele mimo pochybnost, že jsme již dnes obklopeni oběma kategoriemi démonisovaných lidí, kteří jsou vytouženou kořistí pro duchy asurské a pro Slunečního démona Soradta.

V přednášce z 22. října 1920 (GA 200) vylíčil Rudolf Steiner, jak se takoví lidé objevují, uváděje je také v souvislost s faktory duchovně geografickými. Tak se budou takoví lidé, kteří jsou ve svém podvědomí (vůli) posedlí démony ahrimanskými, ale nic o tom nevědí, objevovat všeobecně na Západě.

Naproti tomu lze takové lidi, kteří jsou sváděni anděly nepopsatelné krásy, zjevujícími se jim ve vizích, nalézt spíše na Východě, počínaje východem Evropy až do Asie.

Ve sférách politiky a hospodářství Západu lze pozorovat, v souvislosti s globalisací, působení lidí prvního druhu, kteří jsou ve svém podvědomí posedlí démony ahrimanskými.

Naproti tomu na Východě se můžeme setkávat s lidmi druhého rázu. S tím souvisí také současný konflikt mezi Západem…

Posedlost ahrimanskými duchy vyvolává na Západě usilování o světovládu a na Východě šíření náboženských a spirituálních světových názorů, zděděných ze starých dob, názorů, které již dávno neodpovídají ani cílům ani úkolům současné epochy, což vychází z bezmezné potřeby uplatňovat jakési své poslání.

Následkem toho je Západ rostoucí měrou zaplavován naukami nejrůznějších guru a okultních učitelů, svedených luciferickými anděly, snažících se zvěstovat nová „zjevení", která pocházejí údajně od vyšších bytostí a mají prý zachránit lidstvo před nadcházejícími katastrofami. Příklady takového luciferického vlivu máme zvláště v různých hnutích „New Age“,jakož i v četných medijních praktikách styku s duchovním světem, jak jsou dnes rozšířeny po celém světě.

 

/Pozn. KF: Současně s globalizací, s multi-kulti vidíme silnější přelévání obou negativních vlivů mezi národy. Dochází tak k růstu ahrimanských vlivů i v současném Rusku a tím k jeho reaktivaci imperiálních tendencí sovětského i carského Ruska. Tedy touha zahrimanštělého rusství po světovládě, ve spolupráci s asijskou luciferskou divokostí a vášnivostí. Jinak řečeno – luciferská vášnivost je v putinovském Rusku napájena ahrimanskou vůlí ke světovládě. Tato symbióza, prosakující mocně do politiky, se v takovémto rozsahu ve světě od doby Hitlera zatím nevyskytla.

Zatímco na Západě je ahrimanství brzděno křesťanstvím, byť jakkoli deformovaným, ruský ateismus jedná bez skrupulí. Je to nejděsivější uvolnění zábran vůči duchovní i kulturní destrukci a devastaci v rusky mohutném rozsahu.

 

Ony kýčovité podbízivé obrazy luciferských andělů, falešné vize Krista apod. vídáme na různých zobrazeních v "duchovních" časopisech, obálkách knih aj./


Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentování tohoto článku je vypnuto.