POCHVALA NIC NESTOJÍ A ZAHŘEJE (pak je i na očkování hezká vzpomínka)

Napsal Karel Funk (») 30. 4. 2021 v kategorii Výběr z osobní korespondence, přečteno: 374×

 

Nejprve přenesu část mého ocenění zdravotníků po mém očkování, které jsem napsal panu řediteli nemocnice:

Vážený pane řediteli, 
po návratu z očkování dovolte abych vyjádřil uznání a poděkování, jak je vše obdivuhodně zorganizované jak uvnitř, tak i co do orientace v areálu nemocnice a parkování (vím že to není vůbec snadné) a jak jsou všichni obdivuhodně milí a ochotní…
V úctě
Ing. Karel Funk
(emeritní ředitel Diakonie Písek, nezávislý publicista)

Okamžitá odpověď:

Pane řediteli, udělal jste mi krásný den. Ne proto, že jste vystřihl pochvalu, které si samozřejmě nesmírně vážím, ale proto, že lidé se zkušenostmi, jsou stále schopni se zastavit a vyjádřit názor opřený právě jimi. Cením si Vašeho času se sdělením a děkuji za všechny ve špitále, protože ta práce za tím je jen obtížně představitelná.

Srdečně z nemocnice …“

Krásná reakce. Jsem o to radši že jsem to napsal.

A pan Martin Dohnal, kterému jsem tyto informace poslal, odpověděl:

Ano přesně, pochvala potěší, přitom nic nestojí, ale lidé jsou fakt nastaveni většinou negativně, pak to vypadá tak jak u nás většinově. To jste moc hezky udělal, zejména v situaci kdy zdravotníkům lidé při poslední vlně i nadávali, že si tu práci vybrali, ano většina lidí přijde posadí se a zkritizuje každou nedokonalost, aniž si uvědomí, jak je těžké připravit podmínky tak, aby vše šlapalo. Je to takové to typické, pro mne musí být všechno připraveno skvěle, jako kdyby země byla již rájem, akorát ta přeměna na ráj se čeká od nás, třeba i slušným chováním. Dobře, že jste to napsal. Je to hned šíření lepší nálady, než těmi různými nenávistnými komentáři, jako to lidé dělají v těch diskusích na internetu.“

Podobně jsem před lety poděkoval řediteli FÚ za vstřícné chování jejich pracovnic, když jsem něco opomněl. Odpověděl podobně, ba i s tím, že to přečte jak na schůzi zaměstnanců, tak na poradě ředitelů FÚ, že taky někdo napíše ocenění, nejen stížnosti. Vím z někdejší praxe, jak pochvala práce podřízených zahřeje. Napsal jsem mu tehdy:

Vážený pane řediteli!

Dovolte mi, abych Vám vyjádřil uznání a poděkování za příkladně ochotné a vstřícné jednání a přístup všech pracovnic, které jsem ve Vašem úřadu poznal – ať už při jednáních osobních nebo pracovních. Jsem ředitelem střediska péče o seniory Diakonie v Písku a proto ze své pozice vím dobře, jak je obtížné vybrat vhodné zaměstnance resp. u těch stávajících docílit ochotného a trpělivého jednání. Někdy se mi to nedaří. Tím více si vážím laskavého a příjemného klimatu v celém Vašem úřadu… Podařilo se Vám docílit toho, co asi málokde: písecký Finanční úřad není institucí studeně byrokratickou, obávanou, zmiňovanou jen v nepříjemných souvislostech, jak bývá ve veřejnosti zvykem, ale naopak.

      Pane řediteli, gratuluji Vám a děkuji (i za ty, kteří to berou příliš snadno za samozřejmost a nenapadne je napsat Vám to).

S pozdravem...

A nemusíme vždy jen psát, stačí třeba říct pokladní v obchoďáku: Máte tu dnes fofr, co? Přitaká a vděčně se na Vás podívá.

 

 

 

 

 

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentování tohoto článku je vypnuto.