To nám ti zpochybňovači očkování nějak rychle umlkají na covid. Jeden, působící rozvážně – ba z tzv. duchovních kruhů - tvrdil, že se neočkuje, protože čeká, až si jeho tělo samo vytvoří protilátky. Znělo to hezky, ale covid byl rychlejší než ty protilátky. I pokud by neonemocněl, bylo by neočkování nezodpovědné nejen vůči němu (to je jeho věc), ale neočkovaní sobecky ohrožují i okolí, a to už není jen jejich věc. Několikrát týdně se můžeme dočíst o úmrtí popíračů a anti-vaxerů na covid. Je to jednoduché: neočkování se a zároveň chození mezi lidi je sobectví a bezohlenost, je to myšlení jen na sebe, i kdyby se dotyčný zabýval jakýmsi duchovnem celý život.
Dříve někteří umírali za pravdy, jiní na epidemie. Těm se nedalo vyhnout. Dnes umírají někteří na lži. Tomu se dalo vyhnout. I někteří neočkovaní, umírající na covid, tvrdí, že covid neexistuje. Je to už i intoxikace éterného těla lživostí. Jaká asi bude jejich kámaloka? Do jakého stavu odejdou z této lži po smrti? Jak dlouho tam budou trpět, než pochopí, že to byla lež? A jaký bude stav svědomí, pokud lží ovlivnili a ohrozili druhé? Někdejší přivolávačí dešťů byli iracionální, ale neměli výsledek buď žádný, nebo dobrý. Anti-vaxi jsou rovněž iracionální, ale dobrý výsledek mít nemohou.
Málo se dbá, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná bezpečí druhého. Očkovaní nikoho neohrožují, ale neočkovaní ano, to je někdy zapomínaný rozdíl.
Vymývat mozky lze jen určité vrstvě lidí. Propagandisticky propracované to měli komunisti. Jako největší dehonestace u nich bylo, že někdo dělá něco pro zisk. Tehdy bylo proti tomuto zlostnému masírování odolných přes 90 % obyvatel. Ty doby minuly, zkušenosti vybledly, a tak si dnes někteří vymyli mozek sami: raději riskují úmrtí, než aby se mu vyhnuli očkováním. Věří totiž, tak jak kdysi podezírali komunisti, že je pro zisk zabíjejí farmaceutické firmy nebo jakási tajná společenstva pro získání světovlády, případně američtí imperialisté (nemluvím o těch nemnohých, kteří mají pro své nenaočkování racionální resp. zdravotní důvod).
Podle erudovaných antroposofů je třeba transformovat materializující dopad očkování duchovní výchovou… Tedy: vakcíny nepoškozují, pokud jsou doprovázeny či následovány vhodnou poctivou duchovní výchovou (rozumím tím nejen studium, ale zkvalitňování myšlení, cítění i konání pod bdělou kontrolou Já a s Boží pomocí). To je velice důležité, je to naděje, pobídka, stimul, řešení.
Dobře, přijímám to. Ale zároveň nynější realita: Není duchovní vývoj poškozován ještě víc fanatickou démonizací očkování? Není neočkování a nechráněný pohyb mezi lidmi projevem ještě většího sobectví a materialismu? Neočkovaní si stěžují na „diskriminaci“. To je demagogie. Pak by si majitel zlého kousavého psa mohl stěžovat, že náhubek na veřejnosti psa diskriminuje.
Část lidí vyzbrojena facebookovou „moudrostí“ se rozhodla vylít si svou covidovou frustraci na lékařích, těch samých, kterým by ještě před časem s uctivostí leštila kliku se švěstičkami ze zahrádky. Není náhodné, že proti očkování razantně vystupují Okamurovci. Podobně jako jiný článek na internetu “odhaluje”, že to jsou jen fámy a dezinformace, že covid neexistuje apod.. Jiné lži a varování před očkováním zde šíří ruské zdroje. Není to překvapivé.
Mnozí neočkovaní si svým rozhodnutím nejsou jistí a tedy označují i odborné a logické argumenty pro očkování za diktaturu. Opět stupidní ignorance reality. Očkovaní jsou na tom v nemocnicích podle statistik šestkrát lépe, než neočkovaní. Očkování tedy není komunistická totalita, jak někteří vykřikují, ale zodpovědný, racionální a humánní přístup.
Podle statistika Kubka “Obecně platí, že očkování snižuje 2,5krát riziko, že se člověk nakazí, 5,5krát, že bude hospitalizován a 8krát, že skončí na oddělení JIP...“
Tady už jde o životy, ohrožované ze strany zfanatizovaných antivakcinářů. Nelze tu psát hladivě, smířlivě, protože agresivní jsou právě oni. Jistě že ne všichni neočkovaní jsou takoví. Zároveň si ale neumím představit, že by nejrůznější fašistické zločinné výhružky, ohrožování a napadání lékařů a sestřiček vyvolávali ti očkovaní. Například zdemolované auto lékařky, nabízející ochranu proti covidu, mají na svědomí anti-vaxeři, jak jsme se mohli dočíst. I takto začínala známá praxe totalitních fanatiků nacismu a komunismu.
Zarážející je nepřehlédnutelný socio-psychologický jev – totiž hrubost a agresivita většiny odpůrců očkování (jsou i výjimky). Neumějí a nechtějí inteligentně zacházet s informacemi. I pokud by na odmítání vakcinace něco bylo (a jsou takové opráněné případy), pak jejich vulgarita, fanatismus a agrese škodí věci, ztěžuje sociální dialog. Podle C. G. Junga bývá fanatismus projevem (kompenzací) potlačené pochybnosti. Výhružný pokřik a někdy i agresivní jednání mnohých z nich připomíná nacionální a fašizující tendence před 2. světovou válkou, pokřik Henleinovců v našem pohraničí nebo řev komunistů před a při nástupu k moci. Vykazují mnohé znaky sekty. Myslím, že seriozní odpůrci očkování by se měli od těchto projevů jasně distancovat.
Přítel Jiří Jabůrek k tomu napsal: „Samostatné názory, často rozporuplné, prostě patří k vývoji duše vědomé. Jen bych si představoval, že samostatnost nebude na úkor ostatních. Musí v tom být i zodpovědnost, např. ve smyslu „nechci se nechat očkovat a vím, že tedy do určitých zaměstnání nemohu jít a že případnou léčbu si budu platit sám a že do nemocnice mě ani nevezmou - tedy když jsem tak alternativní, budu se muset i z covidu dostat sám nebo pomocí alternativních metod.“ Například nemocnice v … je už zase zablokovaná, normální plánované operace + kožní + ortopedie + rehabilitace atd. nefungují, protože personál je na covidových odděleních, kde je většina pacientů neočkovaných. Tedy na jejich úkor se nepomáhá nemocným s rakovinou, atd. atd.“
To není děsení a hrocení, ale realita, kterou je dobré poznat, abychom se k ní uměli postavit – duchovně i prakticky, v zájmu svém i druhých. Je třeba chránit citlivé, ohrožené. Ignoranti si podepisují svůj ortel sami. Nejde tu jen o „názor“, ale projevuje se u nich celková netečnost, nesounáležitost s lidmi, tedy egocentrismus, egoismus. V jisté waldorfské školce není ani jeden z učitelů očkovaný a začali postupně marodit. Jedna učitelka měla covid před rokem a teď ho má zase.
Umírají i těhotné ženy. Viz například:
Není ale třeba něco svádět na svévolný zlomyslný covid, ten je jen následkem něčeho, zkouškou, zrcadlem, pro někoho i podnětem. Jak už jsem nedávno psal, nedbá-li motorista pravidel a rozbije se, potrestá se sám. O potřebě ukázněnosti a ohleduplnosti už nikomu nepoví. Totéž u covidu. A nedbá-li člověk vůči druhým, tím hůř i pro jeho budoucnost. Čím ohrožujeme druhé, tím budeme jednou muset projít, byť v jiné době a podobě, abychom si osvojili víc soucítění. Je až paradoxní, jak někteří, kdo se vehementně hlásí ke křesťanství, tedy k lásce k bližnímu, zde prokazují opak. Ba člen Anthroposofické společnosti napsal, že při nynějších opatřeních jsme teď bez Krista, jen s Ahrimanem. Vidím to naopak tak, že Krista ignorují ti, kdo bezohledně ohrožují druhé. Právě dodržování opatření je i křesťanským prvkem.
Podobně jsem četl kdesi nadšené juchání, jak v nějaké společnosti se stýkají bez ochrany a aniž by se ptali, kdo je očkovaný a kdo ne. Vypadalo to skoro jako agitka pro lásku k bližnímu. Jenže – co když je to opačně? Prý se řídí podle pocitů. I city musí ale být vedeny moudře a zodpovědně. Známý je po přečtení označil za magory. I když nepoužívám silné výrazivo (no, aspoň při psaní ne), proti tomuto označení bych nebyl. Nejde o to jimi pohrdat, ale pojmenovat věci správně a chránit se před jejich nezodpovědností.
Z mailu Martina Dohnala: „Čím si doktoři zasloužili, že už druhý rok je na ně obrovský nápor, protože část populace je u nás tupá, bezohledná a furiantská a nebude nic dodržovat ani se očkovat. Ten covid ve vší nahotě ukázal, jak je omezená inteligence řady lidí, jaká je tu eroze myšlení, případně jak se projevují nehezké vlastnosti, jako pýcha a paličatost, např. u prof. Pirka, který by asi covid zlehčoval i nad hrobem. Někteří říkají, že na just nebudou opatření dodržovat a nenechají se očkovat, když se na ně tlačí. Kde je nějaká inteligence, soudnost a ohleduplnost? Uznale koukám třeba na Německo, které mi bylo svou chladností vždy spíše vzdálené, jak jsou tam lidé disciplinovaní a slušní, také tam mají osmkrát méně nákaz než zde v tomto našem chlívečku.“
Víme, že existuje karma osobní, karma společenství, karma národní i všelidská. S tím si každý můžeme v mysli pracovat. A nynější okolnosti? Jistě, že pár spíše nehumánních odborníků (Pirk, Komárek) je tak „nad věcí“, že se jim vytratilo soucítění, zodpovědnost. Ale přehlížejí realitu.