Bůh slyší člověka, který k Němu volá, a vysílá strážné Anděly, aby mluvili k jeho duši a poučovali ji o správných nesobeckých citech a postojích, provázejících duši, která se touží vznést k Božímu gravitačnímu poli a orodovat za uzdravení těžce nemocných.
Možná nám Anděl strážce touží říci cosi takovéhoto: Slyš, duše člověka. Toužíš uzdravit fyzické tělo, ale nezapomínej, že je jen dřevem na kříži, na kterém spočívá duše člověka, jestliže v minulosti zasila karmický plod. Duše se vysvobozuje jen utrpením, protože vnější štěstí ji nenutí k sebezpytování a sebenápravě. Jaké semeno, dobré či špatné, bylo v minulosti zaseto, podle toho se sklízí žeň přítomnosti. A podle toho, jak je tato žeň prožívána, budeš jednou sklízet, až se naplní karmický čas. Proto zasévej sémě lásky, spravedlnosti a soucitu, a bude ti jednou odměnou stálé dobré zdraví duše a tím i těla. Prožívej mentální a citovou očistu a vnášej ji do zevního života. Tím se postupně zbavíš dalších částí astrální, éterické i jástevní karmy. Ty se později projevují v různých onemocněních všech tří nižších těl: v horečnatých a akutních chorobách pocházejících z těla astrálního, ve vleklých a chronických chorobách těla éterického a například v kostních a krevních nemocech těla fyzického.
Nemoc je jen proměněný plod hříchu a následkem nezachovávání duchovních zákonů v minulých inkarnacích a fyzického zákona v inkarnaci současné. - Tak se následky přestupování zákona duchovního v minulých životech a fyzického zákona v životě současném, projevují nemocí těla fyzického, které je prostoupeno tělem astrálním a éterickým. Proto nemoce duchovních těl jsou i nemocemi těla hmotného. Každá nemoc má svůj původ v jiné špatnosti. Je pobídkou duši, aby se osvobozovala očisťováním od nesprávných vlastností, zvyků, postojů, nálad, citů a myšlenek. Ty pak vedou i k činům, nesouhlasným se zákonem dobra a pravdy.
Sebepoznáním a sebeočistou se postupně uzdravují jemná těla, až tato čistota a harmonie prostoupí i tělo fyzické.
Sebepoznání, sebekontrola, sebevláda, sebeočista, láskyplnost jsou proto kořenem dokonalého zdraví a ochranou proti budoucím nemocem.
Můžeme se za sebe i své blízké modlit třeba takto: Bože, prosíme, přispěj nám ku pomoci, abychom poznali pravou duševní příčinu svého pozemského utrpení, dovedli rozlišovat správné od nesprávného, podstatné od nepodstatného pro vyšší vývoj, čisté od kalného, a toužili po nepomíjejícím bezpečí života ve Světle lásky, trpělivosti, pokory, moudrosti, soucítění, a touhou po nepomíjejícím božím životě překonali své karmické utrpení.
Osvoboď nás, Pane, od zaslepenosti nízké lásky ke zbytečnostem a inspiruj nás k jednání podle Tvé božské Vůle.
Nejsvatější, nejmilovanější, nejspravedlivější, přijímám Tvou svatou a nejmoudřejší Vůli. Naplň mou hlavu i srdce pravou moudrostí, aby tím má duše pochopila účel lidského utrpení. Pomoz mi stávat se lékařem nemocných duší a dovol mi a uč mne uzdravovat duše mých blízkých.
Podle potřeby: Nechť Tvé posvěcení, Bože, spočine na hlavě tohoto trpícího…
Prosil jsem Tě, Pane, o uzdravení lidské duše a vzýval Tě, aby její karmický kříž shořel na oltáři oběti v ohni bolesti, která se Tvou Milostí proměňuje v Oheň věčné Lásky. Prosím, Pane, proměň bolest karmického utrpení této mé blízké bytosti (jméno) v lásku a uvědomění si Tvé svrchované Milosti, a pomoz jí žíznit po pravdě, dobru a čistotě. Posiluj ji, aby snášela oddaně ve Tvou Vůli svou karmu a nacházela Světlo k jejímu rozpouštění.
Moje blízká nemocná duše, hledej Odvěkého, Spravedlivého i Milostivého, aby tě mohl ukrýt do pláště své Milosti a Ochrany a proměňovat tvou bolest v lásku, omyly v pravdu, netečné myšlení v zodpovědnou moudrost a uzdravil se v duši a tím i v těle.
Děkuji Ti, všemohoucí Bože, za Tvou nekonečně trvající Lásku, inspiraci, ochranu, nápovědu, vedení, cestu ke Spáse, abych mohl pracovat stále moudřeji, pokorněji, neosobněji a oddaněji pro svět.
Adam Bittleston
Modlitba posilující ve strachu
Adam Bittleston
Nechť přijdou události,
které si mne žádají.
Kéž je přijmu
s klidnou myslí
stoje pevně v Otcovském míru,
v němž putujeme.
Nechť přijdou lidé,
kteří mne hledají.
Kéž je přijmu
s chápajícím srdcem
s pomocí proudu Kristovy lásky,
v níž žijeme.
Ať přijdou duchové,
kteří mne vyzývají.
Kéž je přijmu
s čistou duší,
s pomocí Světla uzdravujícího Ducha,
jež nám svítí.
Autor byl knězem Obce křesťanů a waldorfský učitel.
Z angličtiny přeložila Eva Oliveriusová
V Albrechticích nad Vltavou nedaleko Písku je unikátní hřbitov s rýmovačkami o zesnulých nad každým hrobem. Jedna z nich praví:
„Nahý člověk na svět přišel, nahý zas pryč odejde,
co dobrého tu učinil, jistě v nebi to najde.“