K OČKOVÁNÍ: VNĚJŠÍ A VNITŘNÍ MUSÍ BÝT VYVÁŽENÉ; Vakcinace neuškodí, pokud se dotyčnému alespoň následně dostane duchovní výchovy; Materializaci nitra po očkování zabrání jen duchovní výchova

Napsal Karel Funk (») 5. 12. 2021 v kategorii Zdraví duševní a tělesné, přečteno: 485×

Když dva odmítají totéž, ale úplně odlišně; Zkouška i příležitost nynější doby; Neumíme být sami či s druhými jen niterně, raději se chodíme družit a nakazit; Očkování pro bezpečnější kočkování;  Čím tvoříme odolnost vůči infekcím pro příští inkarnaci? - Současně s podnětnou a antroposoficky zdůvodněnou myšlenkou o možnosti některých nedobrých účinků očkování zaujímají i nynější anti-vax rovněž odmítavé stanovisko, ovšem z jiných pohnutek, paušálně a s podkladem hluboké nenávisti a fanatismu v názorech i činu, tedy ze spodiny a zplodin podvědomí. Opomíjejí to podstatné – morální a duchovní faktor. De facto tím věci škodí. - Antroposofové pojednávají naopak z jasného morálního vědomí (i když někdy strašně složitě a bez ohledu na chápací možnosti neantroposofů).

Laskavostí Ing. Zdeňka Beila se ke mně dostalo:

Brane Žilavec: Duchovní účinky vakcín a minerálních léčiv na budoucí vývoj lidstva /přebírám podstatnou část/.

Přeložila Kateřina Palasová.

Velikonoce 2021 (obnovená verze 29. 10. 2021)

...

Esoterická rovina

(nejste-li obeznámeni s anthroposofickým pohledem na svět, doporučuji text „Základní předpoklady pro pochopení esoterických aspektů nemocí“ na

https://www.newfoodculture.info/CORONA/Corona-Miscell/basic_prerequisites.html)

Vzhledem k současnému tlaku na očkování celé světové populace proti tzv. „Covid-19“ není velkým překvapením, že se otázka očkování stala převládajícím předmětem sváru mezi příslušníky všech oblastí života. A přijetí oficiálního pro-vakcinačního stanoviska zástupci anthroposofické medicíny podnítilo rostoucí polarizaci také mezi členy anthroposofického hnutí. Někteří jsou odpůrci a jiní zastánci očkování, ale jsou i tací, kteří jsou tak zmatení, že došli k závěru: „Tolik přibývajících dat, a přesto přetrvávající nejistota ohledně tohoto stále mladého nového viru je skutečnou zkouškou našich individuálních a sdílených schopností i lidstva jako celku. Pokud je rozhodnutí v souvislosti s očkováním tak obtížné, pak je to pravděpodobně znamení, že neexistuje jasné správně nebo špatně, ale to, co je potřeba, je vědomé přijetí rozhodnutí, které jsme učinili.

Bezpochyby bude třeba sledovat mnoho rozmanitých názorů – a to je také dobře a vychází to z povahy problému.”

Tento druh morálního relativismu je prostě nepřijatelný pro někoho, kdo je klíčovým členem Anthroposofické společnosti. Věc však nekončí jen u názorů. Jsou převáděny do skutků některých anthroposofických lékařů, kteří bezvýhradně podporují vakcinační kampaň na základě naděje, že na konci tunelu je „světlo pro dotýkání se, fyzické setkávání, pro znovunastartování společenského a kulturního života; pro skupinovou výuku, která se koná tváří v tvář; pro ty, kteří mají problémy s duševním zdravím, aby vyšli z izolace a zažili léčivé účinky sociálního tepla a osvobození od strachu – to vše dává potřebnou naději. Děláme správnou věc, když očkujeme v takovém rozsahu a tempu? Bůh ví a čas ukáže. Nicméně, zjistíme rychle, jaká je rovnováha mezi škodlivostí a přínosem.” [1]

Otevřené přiznání anthroposofa, že neví, jestli to, co dělá, je správné nebo špatné, je poněkud překvapivé, neboť jedním z klíčových poslání anthroposofie je umožnit nám nahlédnout do záměrů a působení bohů – tedy různých duchovních hierarchií, které vedou vývoj lidstva správným směrem – a duchovních bytostí, které působí proti němu. A v případě očkování máme dostatek Steinerových vysvětlení, která mohou – budou-li důkladně prostudována – pomoci rozlišit, kdy je intervence vakcínou prospěšná nebo škodlivá.

O prvotních duchovních příčinách a následných karmických počátcích nemocí.

Z esoterické perspektivy můžeme vysledovat původ všech nemocí k vlivům dvou skupin duchovních bytostí – luciferských a ahrimanských bytostí – jejichž existence nám umožňuje rozvíjet svobodu a nezávislost ve vztahu k duchovním bytostem, které vedou kosmickou evoluci způsobem, který by nás nikdy nepřivedl do podmínek utrpení, nemoci a smrti.

Proto můžeme rozlišovat v různých formách onemocnění v podstatě dva typy, luciferský a ahrimanský. Budeme-li následovat Lucifera ve smyslu nesprávných morálních úsudků nebo tím, že se nevázaně oddáme svodům vnějšího světa, vyvine se to v případy nemocí, které vycházejí spíše z astrálního těla. Pokud následujeme Ahrimana ve smyslu chyb proti zdravému myšlení nebo víry, že celá realita je poznatelná fyzickými smysly, vyvíjí se to v síly nemocí, které ovlivňují člověka skrze jeho éterné tělo. Tyto dvě skupiny bytostí neustále bojují v lidské individualitě, která se stala jejich bitevním polem. Avšak je potřeba si ujasnit, že - na jejich oprávněném místě - Lucifer a Ahriman pracují blahodárně; působí-li na nesprávných místech, působí újmu.

Ale abychom skutečně pochopili přeměnu duchovních vlivů těchto bytostí na vnitřní dispozice k nemocem, musíme rozlišovat mezi původními duchovními příčinami a následnými karmickými důsledky luciferských pokušení a ahrimanských klamů, kterým jsme podlehli v našich předchozích životech.

Steiner podal krátké shrnutí karmických zákonů, které pomáhá pochopit přechod od morálních k organickým slabostem: „To, co žije jako radost, bolest, štěstí, smutek v astrálním těle, se znovu objevuje v éterném těle; trvalé impulsy a vášně, které jsou zakořeněny v éterném těle, se objevují ve fyzickém těle jako sklony tělesné konstituce; skutky, které vyžadují zapojení fyzického těla, se v příštím vtělení jeví jako vnější osud. To, co dělá astrální tělo, se stává osudem éterného těla; to, co dělá éterné tělo, se stává osudem fyzického těla; a to, co dělá fyzické tělo, se v příštím vtělení vrací zvenčí jako fyzická realita.” [2]

 

Duchovní dopad vakcín: Vyhnání lidské duše a ducha

Luciferské a ahrimanské duchovní bytosti pracují i v současné době na úrovni lidského těla, duše a ducha. Proto na úrovni fyzického těla „lidským bytostem neustále hrozí, že spadnou do toho či onoho extrému, buď budou podléhat přílišnému změkčení, nebo přejdou do nadměrného ztvrdnutí“.

Tím „nemoc u lidí jednoduše znamená, že něco, co soustavně potřebují, začíná mít přílišnou přesilu. Síly, které chtějí z lidské bytosti neustále dělat jakousi mrtvolu, jsou ahrimanské. Kdyby v nás byly pouze ahrimanské síly, stále bychom se měnili v kámen“. Zatímco „síly, které nás změkčují a činí nás mladšími, jsou luciferské síly“.[3] Tato polarita je vyjádřena ve fyzickém těle v podobě vzniku sklerotických a zánětlivých onemocnění. [4]

Anthroposofičtí lékaři by měli vědět lépe než kdokoli jiný, že jednostranné potlačení zánětlivých onemocnění, zejména v dětství, nevyhnutelně povede k nárůstu sklerotických typů onemocnění.

Existuje dostatek statistických údajů, které ukazují nárůst sklerotických onemocnění u amerických dětí, který se shoduje s trojnásobným nárůstem očkování v USA, z 24 na 72 dávek v období 1983 až 2019. V současné době je však tento nárůst sklerotických onemocnění patrný nejen u dětí, ale i u dospělých. Příčina bude zřejmá, podíváme-li se na duchovní dopady vakcín a léčiv na vztahy mezi fyzickým tělem a nadsmyslovými těly člověka – éterným tělem, astrálním tělem a Já, duchovním jádrem lidské bytosti. V dílech Rudolfa Steinera najdeme jen málo popisů rizika očkování z esoterické perspektivy.

Například v téže diskusi, kdy zdánlivě „schvaloval“ provakcinační postoj, uvedl, že očkování proti pravým neštovicím je specifický případ. „Pokud někoho očkujeme, ale zároveň ho anthroposoficky vzděláváme, žádná škoda nevznikne. Takové očkování poškozuje pouze toho, kdo vyrůstá s materialistickými myšlenkami. V tomto případě se očkování stává jakousi ahrimanskou silou, takže se jedinec nedokáže povznést nad určitý stupeň materialistických pocitů. Důvodem k obavám, pokud jde o očkování proti pravým neštovicím, je to, že se jedinci stane, jako by byl vnitřně oděn přízrakem (fantomem). Ten člověk má přízrak (fantom), který mu brání vyprostit svou duši z fyzického organismu, čemuž je tak u normálního vědomí. Takový člověk se stává materialistickým ve své konstituci a nemůže se dále povznášet k duchovním věcem. Toto riziko existuje v souvislosti s očkováním.” [5]

Zde máme argument, že vakcíny nepoškozují, pokud jsou doprovázeny vhodnou duchovní výchovou. Proto se musíme ptát: Vykonává či plánuje Lékařská sekce v Goetheanu a Mezinárodní asociace anthroposofických lékařských společností (IVAA) vykonávat nějakou širokou vzdělávací činnost s cílem kompenzovat škodlivé duchovní dopady očkování proti Covidu? Učinily v tomto směru něco v období 2011-2020, tedy v „desetiletí vakcín“, kdy Světová zdravotnická organizace (WHO) realizovala mezinárodní projekt na podporu očkování nazvaný „Globální akční plán pro vakcinaci“? [6]

Kampaň WHO: Vakcíny nás chrání před škodlivými nemocemi.

Neboť je zřejmé, že se nejedná o problém, který se objevuje právě nyní s vakcínou proti Covid-19, ale který se v minulém desetiletí neustále zvětšoval, protože děti dostávaly stále více vakcín bez odpovídajícího duchovního vzdělání. Musíme si totiž uvědomit, že v případě „očkování je duševní prvek tím podstatným. A samozřejmě, víra, že očkování pomůže, zde hraje velkou roli. Kdybychom mohli tuto víru nahradit něčím jiným — kdybychom mohli vzdělávat lidi způsobem, který by odpovídal jejich povaze, aby byli osloveni něčím jiným, než je ta záležitost s očkováním a místo toho se více přiblížili k duchovnímu prvku — pak by bylo naprosto možné, aby působili proti oné nevědomé myšlence: „Tady přichází epidemie planých neštovic!“ Kdyby místo toho bylo naprosto možné možné, abychom si byli plně vědomi: „Tady přichází něco duchovního, něco duchovního, co je nežádoucí a proti čemuž musím zůstat pevný“ – pak by to bylo stejně účinné v posílení lidí, tak, že odolají takovým vlivům. [7]

Ve výše uvedeném popisu Steiner vlastně ukazuje, že v případě očkování může hrát významnou roli placebo efekt. A také vysvětluje, že se můžeme vypořádat s hrozbou epidemie duchovním způsobem, který může být stejně tak účinný jako v případě vhodné vakcíny.

Další vysvětlení tohoto problému lze nalézt ve Steinerově přednášce o projevech karmy:

Předpokládejme, že lidská bytost tím, že se podvolí určitým vlivům, inklinuje k nelaskavosti. Tato neochota se objeví v dalším životě jako důsledek karmy a v jeho těle se vyvinou vnitřní síly, které v něm vytvoří podmínky pro výskyt pravých neštovic. A pokud takovou osobu očkujeme, pak jen chráníme fyzické tělo před účinky nelaskavosti – neboť organický výraz nelaskavosti je v nejúplnějším slova smyslu zabit očkováním, ve vnějším tělesném smyslu – zatímco vnitřní tendenci k nelaskavosti jsme neodstranili“ [8], nelaskavost, nemilosrdenství – to je ta primární příčina, která vytvořila náchylnost k „infekci“ ve stávajícím životě.

Toto se nevztahuje pouze na případ pravých neštovic, neboť „vášeň pro vlastnění, nutkání, které vede člověka k hromadění majetku a stává se v něm zakořeněnou povahou, vyvolává v příštím životě sklon k infekčním onemocněním ve fyzickém těle. Je možné to absolutně potvrdit v případech, kdy výrazný sklon k infekčním onemocněním vede zpět k dřívějšímu, velmi silnému pocitu vlastnění, jehož nositelem je éterné tělo. Na druhé straně úsilí oproštěné od nějakých zájmů, osvobozené od jakékoli touhy po vlastním zisku a přející si pouze pracovat pro blaho celého lidstva – tato tendence v éterném těle dává v příštím životě vzniknout mocné síle odolnosti vůči infekčním nemocem.” [9]

Nyní můžeme „pochopit, proč mezi nejlepšími mozky našeho období existuje jakási averze k očkování. Tato averze odpovídá něčemu uvnitř a je vnějším vyjádřením vnitřní reality. Čili, pokud na jedné straně zničíme fyzické vyjádření předchozího pochybení, měli bychom na druhé straně přijmout povinnost transformovat materialistický charakter takové osoby pomocí odpovídající duchovní výchovy. To by představovalo nepostradatelný protějšek, bez něhož plníme pouze polovinu našeho úkolu. Vakcinací pouze docílíme něčeho, k čemu bude muset dotyčná osoba sama vytvořit protějšek v pozdější inkarnaci. Pokud zničíme náchylnost k pravým neštovicím, soustředíme se pouze na vnější stranu karmické aktivity. Pokud na jedné straně zasáhneme z hygienických důvodů, je nezbytné, abychom na druhé straně cítili, že je naší povinností přispět člověku, jehož organismus se takto proměnil, něčím také pro dobro jeho duše.

Vakcinace nebude škodlivá, pokud se dotyčné osobě následně po vakcinaci dostane duchovní výchovy. [10] Pokud se soustředíme pouze na jednu stranu a neklademe důraz na druhou, zatěžujeme rovnováhu nerovnoměrně. To je skutečně něco, co vnímají ty kruhy, které tvrdí, že tam, kde hygienická opatření zajdou příliš daleko, se budou rozmnožovat pouze slabí jedinci. Což, samozřejmě, není ospravedlnitelné, ale vidíme, jak je nezbytné, abychom se nepouštěli do jednoho úkolu bez druhého. Zde se dotýkáme důležitého zákona lidského vývoje, který působí tak, že vnější a vnitřní musí být vždy vyvážené, a že není přípustné jednat pouze s ohledem na jedno a druhé vynechat z úvahy.” [11]

...

Poznámky B. Žilavece:

1. Vzhledem k jisté lidské zdvořilosti nebudu uvádět zdroj obou citací. Nejedná se navíc o ojedinělé případy zmatených myslí mezi členy anthroposofické společnosti, včetně členů lékařské sekce. Člověk se diví, proč si nejsou schopni všimnout, že v souvislosti se současnou vakcinační kampaní existuje tolik velmi podezřelých a neobvyklých skutečností, že i někteří stoupenci starých duchovních tradic (které jsou jinak v mnoha ohledech mimo dosah současné duchovní reality) očkování odmítají. Například viz 31 důvodů, proč si nevezmu vakcínu od rabína Chananyi

Weissmana: https://www.globalresearch.ca/31-reasons-why-i-wont-take-vaccine/5740534

Zdá se, že tito anthroposofové se spíše přiklánějí k řadám těch náboženských lidí, kteří si myslí, že „kdyby byly k dispozici vakcíny v době Kristově, Ježíš by se o nich zmínil a použil je, viz. Franklin Graham: Ježíš by vzal vakcínu Covid-19:

https://faithit.com/franklin-graham-jesus-would-have-taken-covid-19-vaccine/

2. Rudolf Steiner, Mnichov, 30.05.1907; Teosofie Rosekruciánů, www.rsarchive.org

3. Rudolf Steiner, Dornach, 07.05.1923; From Limestone to Lucifer, Rudolf Steiner Press,

1999/2014

4. Viz úvodní text „horké“ vs „studené“ nemoci. Je třeba vědět, že v případě tělesných onemocnění nemáme pouze polaritu mezi sklerotickými a zánětlivými nemocemi, protože musíme vzít v úvahu také ahrimanské a luciferské vlivy na organizaci Já a na astrální, éterné a fyzické tělo, které se projevují v různých systémech a orgánech lidského organismu a v různých fázích lidského života od dětství do stáří.

5. Rudolf Steiner, Dornach, 22.04.1924; On Epidemics, Rudolf Steiner Press, 2011

6. Viz Decade of Vaccines – Global Vaccine Action Plan 2011-2020. O tomto plánu jsem se dozvěděl až po vypuknutí pandemie korony. Lékaři to však museli vědět, a proto o této kampanimusela vědět i Mezinárodní asociace anthroposofických lékařských společností (IVAA). To znamená, že členové IVAA měli 10 let času začít anthroposofickou kampaní na podporu duchovního „očkování“ s cílem vyvážit jednostranné účinky materialistické kampaně. Vzhledem k tomu, že jsem o takové činnosti nic nezjistil, předpokládám, že se s tím nic nedělalo.

7. Viz poznámka 5

8. Rudolf Steiner, Hamburg, 25.05.1910; Manifestations of Karma, www.rsarchive.org

9. Viz poznámka 2

10. Již jsem slyšel o některých anthroposofech, kteří se z různých důvodů rozhodli nechat se očkovat a kteří interpretují toto Steinerovo prohlášení jako potvrzení, že pro ně očkování nebude mít žádné škodlivé účinky. To je však pravda jen částečně. Je zjevné, že pár očkování jim nemůže zabránit v myšlení duchovních myšlenek, ale to neznamená, že mohou zastavit nezdravý účinek vakcín na úroveň fyzikálně-éterického organismu. Ten, kdo tvrdí, že dokáže přeměnit všechny negativní dopady vakcín, by měl prokázat takovou sílu i s užitím takového množství alkoholu, že se opije, ale druhý den ráno nezažije žádné negativní dopady na své fyzické tělo v podobě kocoviny, vyčerpání a celkového pocitu nevolnosti.

11. Viz poznámka 8

O autorovi:

Nezávislý badatel, spisovatel a učitel celostního přístupu k výživě, pekař. Má zkušenosti téměř ze všech oblastí výživy: zpracování potravin (první slovinská sociální pekárna z celozrnné mouky „Sluníčko“), marketing, propagace, lobbing prostřednictvím nevládních organizací, terapeutická práce (rodič domu v anthroposofické komunitě), vaření, výzkum a vzdělávání. Od roku 1985 se zaměřuje na otázky výživy. Od roku 1988 je iniciativní v podpoře přírodního jídla a ekologického zemědělství. Od roku 2000 se věnuje nezávislému studiu duchovně – vědeckého přístupu k výživě. Od roku 2004 vede kurzy celostního přístupu k výživě. Od roku 2011 provozuje webové stránky věnované základní charakteristice „nové kultury jídla“, založené na celistvém obrazu lidské bytosti, smyslu a poslání výživy.

Přeložila Kateřina Palasová.

KF k onomu textu:

- Jsou to zajímavá konstatování, škoda že to lze vyjádřit spíš jen v tendencích, nijak exaktně. Patrně tu nelze nalézt konkrétnější odpověď, nakolik to tak funguje (pomyslné rozsahy následků, které mne jako laika napadají – následky jsou ze 3 %?, 10 %?, 80 %?… A nakolik jsem vstřebal duchovní výchovu, která by mne chránila? Opět: na 3 %?, 10 %?, 70 %? - prostě nevím). Jaký by měl být nutný rozsah anthroposofického vzdělávání pro tento účel? Dá se to nějak vyjádřit? Asi sotva, asi se moc ptám. A je plně výstižné slovo vzdělávání? To může značit jen suché nastudování mozkem. Nebyl by lepší výraz vstřebávání? Vtělování?

Steiner toto očkování proti neštovicím uváděl jako specifický případ. Ale v čem?

 

A opět mé kacířské přiznání se k určitému nepochopení: Věřím, že věci jsou tak, jak se zde popisuje. Pak mohu mít ale dilema, zda se očkovat a vystavit se těmto následkům, anebo se neočkovat a riskovat (protože asi nejsem až tak duchovní) dusení se na ventilátoru a další strádání, případně úmrtí. (Očkovat jsem se nechal.) Při snaze o poctivé seznámení se s problematikou se opět uchýlím k prosbě ke Kristu, aby vedl či ohlídal mé kroky, i když si nejsem v něčem jistý.

 

A z nynější reality:

Právoplatná argumentace může vzcházet pouze z věcného, morálního a spirituálního poznání, ne z fanatismu a nenávisti, jak často vidíme.

Dva citáty:

- I dobrý přepis se může stát klackem v ruce hulváta. (Miroslav Horníček)

- I Lucifer dokáže citovat z bible. (Marie Corelli v knize Satanovy strasti.)

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/kyjov-nemocnice-covid/r~cdd7979e526611eca824ac1f6b220ee8/?utm_source=atlasHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-2&utm_campaign=Aktualne

"Už dávno tu nebylo tak smutno." Život v Kyjově utichl, neočkovaní zahltili nemocnici.

Radek Bartoníček

Lékaři v kyjovské nemocnici při péči o pacienty s covidem.

Nemocnice v jihomoravském Kyjově byla první v Česku, která vyhlásila kvůli covidu stav hromadného postižení osob. Několikrát už museli pacienty v těžkém stavu odvážet jinam. Situaci nepomohly ani hody, které se konaly v době, kdy už se covid ve velkém šířil. "Jsme družní a nedokázali jsme sedět doma. Jinak je ale tady smutno," říká starosta. Aktuálně.cz zjišťovalo, jak život ve městě nyní vypadá.

 

"Občas pochybuji, jestli má smysl ještě něco říkat, aby si lidé uvědomili, jak je situace vážná," prohodí do ticha Jiří Vyhnal, primář anesteziologicko-resuscitačního oddělení Nemocnice Kyjov, který na sociálních sítích vystupuje pod jménem Jura z vršku. Jenže teď "Jura" vidí, jak sanitky každý den přivážejí další a další pacienty s covidem, z nichž mnozí následně bojují v nemocnici o život.

"Covid dokáže být velmi zrádný, smrt může přijít rychle a zdánlivě nenápadně," říká. Kolem nás nikdo není, jeho původní ARO je teď vyklizené a přemístěné jinam. "Máme strašně zastaralé oddělení, ve kterém by kromě jiného nebylo možné udělat boxy a umístit pacienty s covidem a bez covidu. Takže jsme naše ARO přesunuli na chirurgické oddělení jednotky intenzivní péče," vysvětluje.

Uvěřili fámám, teď se sami nenadechnou. Pacienti s covidem litují, že se neočkovali.

V době, kdy mluví s Aktuálně.cz, má nemocnice za sebou další náročnou noc, kdy přijala do péče přes patnáct lidí kvůli covidu. A i když se počty hospitalizovaných každý den mění, neustále je v nemocnici s covidem přes 70 pacientů. Téměř 60 z nich leží na standardních odděleních, devět na ARO a šest na jednotce intenzivní péče.

"Na našem oddělení máme 100 procent pacientů v těžkém stavu na ventilátoru, kteří nemají ani jednu dávku očkování. Bohužel jsou mezi nimi i mladí lidé, kteří i když věděli, že mají významné rizikové faktory těžkého průběhu covidu, tak odmítli očkování a jejich stav je v tuto chvíli kritický," popisuje primář.  "Jsme opět svědky toho, jak pod našima rukama vyhasínají lidské životy. A o to je horší, že v některých případech je to zcela zbytečné. Přitom máme jednoduché a levné řešení, které je bezpečné - je to očkování," upozorňuje.

Právě toto přidává zdravotníkům pocit frustrace: "Neubráníte se tomu, že děláte práci a říkáte si, že vám ji neočkovaní kazí nebo přidělávají. Je to podobné jako léčit alkoholika, který se opakovaně vrací do léčebny, stále pije. A vy si říkáte: opravdu to mám zapotřebí?" říká Majerčin s povzdechem.

U mnohých zdravotníků frustraci ještě prohlubuje skutečnost, že mají takzvané odmítače vakcín ve svém nejbližším okolí. "Někteří zdravotníci celý den v práci léčí lidi s covidem, pak přijdou domů a tam jim někdo z rodičů začne podstrkávat fake news vytištěné z Facebooku. Přitom ti zdravotníci vidí, že jim umírají pacienti, kteří jsou stejně jako jejich rodiče staří, nemocní a neočkovaní.

- https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zdravotnici-a-data/r~9debac68543311ec94d2ac1f6b220ee8/>

… KF: Vymývat mozky lze jen určité vrstvě lidí. Dobře propracované to měli komunisti. Jako největší dehonestace u nich bylo, že někdo dělá něco pro zisk. Tehdy tomuto masírování bylo přes 90 % obyvatel odolných. Ty doby minuly, zkušenosti vybledly, a tak si dnes někteří vymyli mozek sami: raději riskují úmrtí, než aby se mu vyhnuli očkováním. Věří totiž, tak jak kdysi podezírali komunisti, že je pro zisk zabíjejí farmaceutické firmy nebo jakási tajná společenstva pro získání světovlády (opět – nemluvím o těch nemnohých, kteří mají pro své nenaočkování racionální důvod).

 

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentování tohoto článku je vypnuto.