Jsme někdy posedlí vše měnit, hlavně přírodu. Ba i prožitek toho, co k nám vane z kosmu. Bereme do svých rukou vše, co naši předkové ponechávali v úctě přirozenému dění. Je dnes tendence brát vše v životě do svých rukou, profanovat konzumně a luxusně posvátno. Je to postoj, který nasávají i děti od útlého věku. Jeho určitou podobou, snadnou k realizaci, je i tetování. Andělská křídla se malují i k dávným obrazcům černé magie. Převažuje dnes životní paradigma zábavnosti na úkor orientovanosti.Obklopují nás v době předvánoční jakožto duchovní fasádismus nejrůznější kýče andělů. Někteří, kdo v ně „věří“, je mají jako prostředky k dosažení něčeho pro sebe. Ale: Andělé nám mohou přinášet více Božích sil ne proto, abychom je měli pro sebe a halasili o tom, ale abychom se jimi v tichu nitra dávali Bohu, tedy vzdávali se sebe, svých přání. Nejsou tu pro ukojení naší romantické slasti, pro injektáž našeho jalového nadšení ani pro citové kulisy. Pan Z. K. mi k tomu napsal lapidárně: Vstávají mi vlasy hrůzou, když vidím ty barevné přebaly o čakrách, magiích, povídání s anděly a podobné braky až blivajzy. V duchu odpovídám ve smyslu Morgensterna na reklamní titulek jakési sebevědomé vědmy: Ty mi nabízíš kurzy na štěstí? Chceš, abych sobě i Tobě přál štěstí? Pošetilče. Přeju nám hodnotu, která vede, třeba i cestou utrpení, k trvalému, duchovnímu, zaslouženému, tichému, skromnému, plnohodnotnému štěstí, o které se chceme dělit s ostatními. Jinak jsou Tvé kurzy šalbou. Všechny okultní výhody se jednou změní v hady a myši, jak je v rozikruciánských pohádkách.
číst dál